KADLEC, M. Automobilové systémy řízené ECU [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Strecker, Zbyněk

V části týkající se řízení motorů by měla být podrobněji popsána základní regulační smyčka (algoritmus kterým řídicí jednotka určuje množství vstřikovaného paliva apod.). Není zřejmé proč řídicí jednotka potřebuje údaje o množství nasávaného vzduchu, tlaku v sacím potrubí atd.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Klapka, Milan

Autor se v práci zabývá elektronickými systémy v osobních automobilech. Zadané téma však dle mého názoru uchopil nevhodným způsobem, neboť značná část z více než 40 stran textu je věnována obšírnému obecnému popisu funkce jednotlivých elektronických systémů. Velmi málo prostoru je naopak věnováno samotným řídicím jednotkám a řešení komunikace mezi nimi prostřednictvím automobilových datových sítí. Takto je snížena informační hodnota práce, neboť přináší jen velmi málo podstatných informací o datové komunikaci v automobilech, která by dle mého názoru měla být těžištěm této rešeršní práce. Popis funkce ABS, ESP, nebo vstřikování Common Rail lze snadno dohledat v běžně dostupné literatuře, včetně populárně naučných publikací. Naopak o realizaci komunikace mezi jednotlivými členy popisovaných systémů a řídicími jednotkami, popřípadě o datových sítích v automobilech, je k dispozici podstatně méně informačních zdrojů. Doplnění zmiňovaných údajů by tak přispělo k širší využitelnosti bakalářské práce. V rešeršní části mám dále výhrady k citovaným zdrojům, kde postrádám zahraniční literaturu. Dále se autor příliš soustředí na své primární zdroje v podobě knih prof. Vlka, které však jsou z roku 2006, což vzhledem k rychlosti vývoje automobilového průmyslu považuji za chybu. Z hlediska formálního zpracování práce nemám vážnějších výhrad. Oceňuji způsob zpracování dostupné literatury, kde se autor snaží vybrat nejvýznamnější zdroje informací a zanalyzovat jejich přínos. Grafické zpracování je na dobré úrovni. V práci lze nalézt několik pravopisných prohřešků, za všechny jmenuji používání přídavných jmen označujících činnost namísto určení, např. řídící jednotka. Závěrem konstatuji, že i přes uvedené výhrady se domnívám, že autor naplnil stanovené cíle natolik, aby bylo možné práci doporučit k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita E