MUSIL, Z. Mikrobiologická rizika v technice prostředí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Kolbábek, Antonín

Předložená práce se zabývá mikrobiologickými riziky v technice prostředí. Student nejprve rozebírá jednotlivé složky vnitřního mikroklimatu budov, prvky klimatizace a vlhký vzduch, jakožto prostředí, kterým se mikroorganismy šíří. V dalších kapitolách se už věnuje jednotlivým mikroorganismům (bakterie, plísně, viry), jejich zdrojům a vlivům na zdraví člověka, a vlivům na nejčastěji se vyskytující stavební matriály (kámen, dřevo, kovy, plasty). Dále se zabývá optimalizací mikrobiálního mikroklimatu budov. Na závěr vše shrnuje a uvádí doporučení, jak omezit mikrobiologické znehodnocení budov i jejich vnitřního prostředí. Student se zadanému tématu věnoval systematicky a dlouhodobě, jeho zpracování pravidelně konzultoval, pracoval pečlivě a do řešení průběžně zapracovával i připomínky vedoucího práce. Práce je na velmi dobré obsahové i formální úrovni. Všechny vytyčené cíle bakalářské práce byly splněny, proto ji doporučuji k obhajobě před komisí.

Charvát, Pavel

Bakalářská práce je zaměřena na oblast vytváření zdravého prostředí v budovách. V úvodních kapitolách jsou stručně popsány různé aspekty vnitřního mikroklimatu a je zde ve stručnosti zmíněna problematika klimatizace a vlhkého vzduchu. Hlavní část práce se podrobně věnuje mikrobiálnímu mikroklimatu a vlivů mikroorganismů na lidské zdraví a na degradaci materiálů. Práce podává podrobný přehled mikroorganismů, které se nejčastěji vyskytují ve vnitřním prostředí. V závěru práce jsou potom uvedena opatření na snížení mikrobiálních rizik ve vnitřním prostředí (název kapitoly „Optimalizace mikrobiálního mikroklimatu“ není v tomto kontextu úplně nejvýstižnější). Bakalářská práce je na velmi dobré jazykové i grafické úrovni. Ocenit je třeba nadprůměrný počet referencí, z nichž velká část jsou tištěné publikace.

eVSKP id 28613