CIMALOVÁ, J. Ionokomplexy hyaluronanu pro kosmetické a farmaceutické účely [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2011.

Pekař, Miloslav

Jana Cimalová plnila zadané úkoly pečlivě a svědomitě. K experimentálním činnostem přistoupila s dostatečným časovým předstihem a samostatně se vypořádala s flurescenční technikou i plánováním experimentů. Prokázala schopnost samostatně řešit zadané úkoly i navrhovat způsoby jejich řešení.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování B
Využití poznatků z literatury B
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A

Obruča, Stanislav

Bakalářská práce Jany Cimalové se zabývá studiem komplexů hyaluronanu s vybranými tenzidy. V teoretické části se autorka věnuje popisu kyseliny hyaluronové, luminiscenci a vlastnostem a struktuře tenzidů. V kapitole „Současný stav řešené problematiky“ se pak zaměřila na možné praktické aplikace kationaktivních tenzidů. Teoretická část je dobře a srozumitelně napsaná, jen podle mého názoru mohla autorka více prostoru věnovat popisu hyaluronanové kyseliny. Celkem autorka vycházela ze 32 literárních zdrojů, přičemž je správně a úplně cituje. Drobnou chybou je, že u obrázků nejsou zdroje uvedeny, takže není jasné, odkud jednotlivé obrázky autorka čerpala. Praktická část bakalářské práce je pak zaměřena na stanovení kritické micelární koncentrace (CMC) vybraných tenzidů v různém prostředí a v přítomnosti kyseliny hyaluronové. Jednotlivé experimenty jsou jasně a stručně popsány a jejich výsledky pak srozumitelně diskutovány. Měření v řadě případů znesnadňovala tvorba zákalů a sraženin. V závěru jsou pak jednotlivé výsledky shrnuty a uvedeny do kontextu, autorka také zmiňuje další možné směřování práce. K práci nemám žádné výrazné připomínky, a protože byly splněny všechny body zadání, práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou A.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků A