PŘIDAL, O. Termočlánkový snímač teploty (TST) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.

Bejček, Ludvík

Student bakalářského studia p. Oldřich Přidal měl interní zadání BP vycházející z potřeb laboratorní výuky na ÚAMT FEKT VUT Brno. Jeho úkolem bylo navrhnout, sestavit a podrobně ověřit laboratorní úlohu týkající se problematiky měření teploty termočlánky. Na zpracování měl dvojnásobný čas oproti kolegům v ročníku, protože třetí ročník bakalářského studia rozvolňoval. Během semestrální i bakalářské práce prokazoval pouze průměrnou úroveň odborných, ale i praktických znalostí a zkušeností a to jak při elektrickém, tak i konstrukčním návrhu, realizaci a experimentálních pracích (oživování, měření). Práci na bakalářském projektu věnoval poměrně dost času, bohužel s nízkou účinností. Pracoval nesamostatně a s malou iniciativou, čemu odpovídala značná míra potřebných konzultací a vedení. Se zvláštními problémy se během zpracování sví BP nesetkal. Po zvážení všech těchto skutečností navrhuji komisi pro bakalářské závěrečné zkoušky hodnocení p. Oldřicha Přidala známkou E / 50 b.

Splnění zadání F 20/50 Student bakalářského studia p. Oldřich Přidal měl interní zadání BP vycházející z potřeb laboratorní výuky na ÚAMT FEKT VUT Brno. Úkolem bylo navrhnout, sestavit a podrobně ověřit laboratorní úlohu týkající se problematiky měření teploty termočlánky. Na zpracování měl dvojnásobně více času oproti kolegům v ročníku, protože třetí ročník bakalářského studia rozvolňoval. Během semestrální i bakalářské práce prokazoval pouze průměrnou úroveň odborných, ale i praktických znalostí a zkušeností a to jak při elektrickém, tak i konstrukčním návrhu, realizaci a experimentálních pracích (oživování, měření). Práci na bakalářském projektu věnoval poměrně dost času, bohužel s nízkou účinností. Pracoval nesamostatně a s malou iniciativou, čemu odpovídala značná míra potřebných konzultací a vedení. Se zvláštními problémy se během zpracování sví BP nesetkal. Po zvážení všech těchto skutečností navrhuji komisi pro bakalářské závěrečné zkoušky hodnocení p. Oldřicha Přidala známkou E / 50 b.
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) E 10/20
Formální zpracování práce C 14/20
Využití literatury D 6/10
50

Beneš, Petr

Úkolem studenta bylo navrhnout, realizovat a ověřit laboratorní pracoviště pro demonstraci vlastností termočlánkového snímače teploty a dále srovnat parametry vícenásobného termočlánkového snímače a odporového snímače. Zadání diplomové práce lze hodnotit po stránce odborné i časové jako středně náročné. Lze konstatovat, že bylo s výhradami splněno. Student prokázal základní znalosti v dané problematice. Práce je členěna do sedmi kapitol, má 40 stran textu a je doplněna 14 přílohami. První dvě teoretické kapitoly jsou věnovány termočlánkům a kovovým odporovým snímačům teploty. Následující kapitola popisuje jednotlivé komponenty navrhovaného laboratorního přípravku. Kapitola 5 srovnává vícenásobný termočlánek a odporový snímač.teploty. Provedeným experimentům jsou pak věnovány závěrečné kapitoly. Bohužel nelze konstatovat, že rozsah kapitol odpovídá jejich důležitosti. Úvodní teoretické kapitoly věnované snímačům teploty, obsahující vesměs převzaté texty, jsou dle mého soudu zbytečně rozsáhlé. Mají ale logickou strukturu a obsahují všechny potřebné informace. Naproti tomu v kapitole věnované návrhu pracoviště postrádám rozbor požadavků na laboratorní přípravek v návaznosti na předpokládané laboratorní experimenty demonstrující základní vlastnosti termočlánku. Vytvořené pracoviště tak sice formálně splňuje zadání, ale obávám se, že pro pravidelnou výuku takto koncipovaná laboratorní úloha není příliš vhodná. V kapitole věnované srovnání vícenásobných snímačů teploty mohl být alespoň proveden výpočet dosažené linearity obou snímačů v uvažovaném rozsahu 0 až 230 °C. Studentem uváděný závěr, že nelze rozhodnout, který ze snímačů je lepší, protože průběhy vynesené do grafu vypadají oba lineárně, považuji za nedostatečný. Ke kladům práce bych řadil úspěšnou realizaci a oživení regulátoru teploty a převodníku teploty na proudovou smyčku. Po formální stránce je práce na dobré úrovni, obsahuje minimum gramatických chyb a překlepů. Předložená bakalářská práce, i přes některé vytknuté nedostatky, svědčí o inženýrských schopnostech studenta a doporučuji ji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání C 15/20
Odborná úroveň práce D 30/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse D 12/20