LEV, L. Čtyřkanálový autozesilovač spínané koncepce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Cílem bakalářské práce byl návrh a konstrukce čtyřkanálového zesilovače spínané koncepce pro použití v automobilu, s výkonem 4 x 50W, vč. návrhu korekčního předzesilovače. Práci považuji většinově za splněnou. S ohledem na využití zesilovače v automobilu a předpokládaný vstupní signál byl korekční zesilovač koncipován jako elektronický potenciometr v integrované podobě, výkonová část je tvořena dvěma integrovanými zesilovači ve třídě D. Z důvodu napájení z autobaterie je zdrojová část realizována zvyšujícím DC-DC měničem, tato však nebyla studentem fyzicky realizována. Simulace byly prováděny v programech Tina-TI a LTspice IV, nikoliv v PSpice, což však nepovažuji za faktický nedostatek. Praktická měření realizovaných částí zesilovače vesměs odpovídají předpokládaným parametrům. Z formálního hlediska mám výhrady především k některým formulacím anglického abstraktu, schéma v příloze A.1 je značně nekvalitní, prakticky nečitelné, v textu se vyskytují další drobné překlepy. Student dostatečně prokázal návrhářské i konstruktérské schopnosti na úrovni bakalářského stupně studia.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 42/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Předložená bakalářská práce se zabývá návrhem čtyřkanálového autozesilovače se spínanými tranzistory v koncovém stupni zesilovače. Navržené zapojení mělo být doplněno korekčním předzesilovačem a dále ověřeno simulací v PSpice. Práce má dostatečný rozsah 59 stran. Grafická a formální úroveň práce je na velmi dobré úrovni. Z předložené práce se dá konstatovat, že student provedl obvodový návrh standardního zapojení předzesilovače LM1036, digitálního potenciometru MAX5486 a koncového stupně TAS5630. Pro obvod napájení byl vzhledem k požadavku napájení v automobilu byl zvolen DC-DC měnič s obvodem LTC3862. Z naměřených charakteristik a stručné fotodokumentace je zřejmé, že konstrukce experimentálního a funkčního zapojení se zřejmě podařila. Trochu mě zaráží fyzické provedení DPS a kvalita mechanického osazení desek a nekompletnost a nepřesnost technické dokumentace a podkladů pro konstrukci. Zadání práce považuji za splněné. Vzhledem ke všem uvedeným předchozím hodnocením doporučuji práci k obhajobě před státní zkušební komisí a navrhuji práci hodnotit stupněm C/78 bodů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | C | 15/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 40/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | B | 16/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 30973