FRYDRYCH, M. Simulace použití solárních článků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.

Jandová, Kristýna

Student se ve své bakalářské práci zabýval tvorbou modelu domku se solárním panelem na střeše. Dále provedl měření vybraných parametrů solárního panelu a vypracoval energetickou bilanci jak pro model domku, tak pro reálný dům. Práce je zpracována v rozsahu 35 stran včetně příloh a je rozčleněna do šesti kapitol. Vypracované části bakalářské práce jsou v souladu se zadáním. Práce je sepsána pečlivě a přehledně, její vnější úprava a grafické zpracování jsou na dobré úrovni. Odborná úroveň odpovídá znalostem získaným v daném oboru bakalářského studijního programu. Student projevil celkovou samostatnost při řešení zadané bakalářské práce.

Splnění zadání A 45/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce C 15/20
Využití literatury A 10/10
90

Vaněk, Jiří

Student se ve své práci, zadané ústavem elektrotechnologie FEKT VUT v Brně, zabývá problematikou modelu aplikace solárních článků a měřením vybraných parametrů. Práce je zpracována v rozsahu 27 stran včetně seznamu použité literatury a seznamu použitých symbolů. Součástí bakalářské je osm stran příloh popisující navržený model solárního domu. Práce je rozčleněna do šesti kapitol. V prvních dvou kapitolách student popisuje součásti solárního fotovoltaického systémy a typy systémů vzhledem k distribuční síti. V následující kapitole se student pokouší analyzovat energetickou bilanci domácnosti připojené k malému ostrovnímu fotovoltaickému systému. Předposlední kapitola je věnována popisu modelu fotovoltaického domu, výpočtům a zobrazení naměřených dat. Součástí této části jsou i jednotlivá schémata regulačních obvodů. V závěru student hodnotí vhodnost daného zapojení pro měření. K práci mám následující připomínky: V zadání práce bylo provést energetickou bilanci běžné domácnosti a popsat možnosti, problémy a cenové náklady při použití solárních systémů. Tato část byla vypracována velice nepřesně, nebyly započítány práce na instalaci zařízení, použitý materiál atd. Dále nerozumím, proč si student vybral domácnost z okolí Vídně (Rakousko) a proč tato domácnost má pouze 4 spotřebiče elektrické energie. Pro tuto oblast student volil systém grid-off, přitom Rakousko má velice výhodný systém zelených bonusů a vzhledem k běžné domácnosti by byl systém s 200 Wp i bez jakýchkoliv výpočtů nedostačující. V cenové bilanci student neuvádí zdroj těchto údajů. Z tohoto hlediska tento bod zadání považuji za splněný pouze z části. Přes tuto výtku část popisující model solárního domu a naměřené údaje jsou velice pěkně propracované a proto doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání E 10/20
Odborná úroveň práce B 40/50
Formální zpracování práce A 10/10