KADAVA, M. Cíle, metody a možnosti technického zabezpečení RNAV. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Vosecký, Slavomír

Bakalářská práce splnila svůj účel - autor prokázal, že porozuměl vybrané problematice civilního letectví. BP je nevyhnutelně kompilací dostupných informací - autor se před zpracováváním této práce s leteckou tématikou nesetkal. Obsah i forma BP ale ukazují, že autor cíle práce správně pochopil, vybral vhodné zdroje informací a (pokud je vedoucímu práce známo) samostatně tyto informace v duchu zadaného úkolu utřídil. Tím prokázal schopnost samostatného uvažování v daném oboru. BP je zpracována pečlivě jak po obsahové, tak po grafické a jazykové stránce. Nechybí žádný podstatný bod popisu zadaného tématu. Vzhledem k nepoměru předchozí přípravy studenta k obsahu zadání bakalářské práce nelze přínos a originalitu práce pro leteckou praxi zatím očekávat. Také ještě nelze posoudit, zda autor práce bude v budoucí praxi své výsledky vždy úplně a přesně interpretovat a prosazovat. Ve své bakalářské práci však ukázal, že podstatu metody RNAV chápe správně. Sotva je také možno očekávat, že autor-začátečník vytvoří dílo, které bude s to svými výsledky ovlivnit praxi civilního nebo vojenského letectví nebo dokonce jejich teorii. Proto je toto hodnocení v bodech 3,4 a 5 provedeno zcela formálně tak, aby tyto body neovlivnily celkové hodnocení jinak velmi dobré úrovně, kterou autor svou první odbornou prací dosáhl. Podle názoru vedoucího projektu lze předloženou BP hodnotit stupněm výborně(A).

Vláčil, Jindřich

Bakalářskou prací se autor seznámil s vybranou problematikou civilního letectví. Před zpracováním této práce se při studiu s leteckou tématikou nesetkal. Práce ukazuje, že autor je schopen obstarat, analyzovat a vyhodnotit dostupné materiály. Obsahově a graficky je BP zpracována odpovídajícím způsobem, po jazykové stránce se ojediněle vyskytují nedůležité chyby, které celkovou kvalitu práce nikterak nesnižují. Zadání práce bylo splněno v celém rozsahu. Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii nelze od práce tohoto druhu očekávat. Autorova první odborná práce vykazuje velmi dobrou úroveň, a proto jako její oponent navrhuji hodnocení stupněm A (výborně).

eVSKP id 14851