PAVLAS, D. Výzkum účinnosti zesíleného odsávacího systému v kombinaci s pracovním stolem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Janotková, Eva

Pan David Pavlas svou diplomovou práci na uvedené téma v minulém ak. r. 2006/07 neobhájil a komise pro SZZ doporučila práci přepracovat. V průběhu ak. r. 2007/08 student práci přepracoval a na základě pravidelných konzultací odstranil všechny závažné nedostatky. Předložená diplomová práce obsahuje 50 stran textu členěného do 10 kapitol, 8 stran příloh s tabulkami naměřených a vypočtených hodnot a CD s elektronickou verzí práce. Cílem diplomové práce bylo provedení měření účinnosti štěrbinového zesíleného sacího nástavce s pracovním stolem při čtyřech různých pracovních režimech, vyhodnocení provedených měření a stanovení jejich nejistot. Práce splňuje požadavky a cíle zadání, je psaná srozumitelně, bez gramatických chyb a má vyhovující grafickou úroveň. V práci chybí grafické zpracování účinnosti odsávání odpovídající textu u obr. 7.6, je zde řada přepisů, některé stránky nejsou zcela zaplněny textem a v seznamu použitých symbolů je řada chybných jednotek.

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Samostatnost studenta při zpracování tématu E

Pavelek, Milan

Diplomová práce pana Davida Pavlase se zabývá velice aktuálním problémem z oblasti lokálního odsávání škodlivin. Je rozdělena do 10 kapitol, má 50 stran textu a 7 stran příloh s tabulkami. Diplomant provedl literární rešerši a metodou stopového plynu proměřil účinnosti odsávání škodlivin před štěrbinovým sacím nástavcem s pracovním stolem. Měření bylo provedeno s nástavcem pracujícím v běžném režimu i v režimu zesíleného odsávání škodlivin při různých poměrech průtokových hybností odsávaného a přiváděného vzduchu. Dále se diplomant zabýval rozborem nejistot měření a velice stručné provedl porovnání a zhodnocení výsledků měření. Diplomant splnil zadání a použil správné metody řešení. Výsledky práce lze využít při řešení výzkumných projektů na pracovišti. K práci mám následující připomínky: - Uspořádání práce - Úvod má charakter abstraktu, prakticky celá 2. kapitola a kapitola 8.1 jsou zbytečné, na str. 9 - 16 a 22 - 25 jsou místo textů převážně odrážky a tabulky v přílohách nejsou číslované. - Grafická úprava - Řada obrázků má nízkou kvalitu, v textu se vyskytují rozsáhlé mezery a formátování textů včetně odrážek je nejednotné. - Chyby a nesrovnalosti - Rovnice (4.3) na str. 17 je chybná, v přívodní a odsávací větvi zařízení je více ventilátorů, než je uvedeno na str. 22, převodníky měří tlakové rozdíly a nikoli tlaky, jak je uvedeno na str. 30, na str. 32 je síť měřených bodů obdélníková a na str. 33 čtvercová a objemové toky v tab. 7.1 by měly být funkcí teploty a tlaku. - Přepisy a drobné nepřesnosti - V práci se vyskytují drobné přepisy, v seznamu označení na str. 50 je uvedeno několik chybných jednotek, odchylka účinnosti odsávání má v seznamu označení chybný symbol a nejistoty měření mají být uváděné max. na dvě platné číslice.

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 16971