ŠVEC, J. Podvozek třístopého elektromobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Píštěk, Václav

Diplomant přistupoval k řešení poměrně obsáhlého a komplexního zadání iniciativně a s důkladnou znalostí problematiky. Byl vytvořen koncepční návrh vozidla i podrobnější řešení jeho rozhodujících částí. Rovněž po stránce formálního zpracování splňuje předložený text veškerá očekávání a může sloužit jako východisko pro návazné práce vedoucí k realizaci vozidla.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Ramík, Pavel

Předložená diplomová zpracovává poměrně málo frekventované téma návrhu podvozku tříkolového automobilu. Diplomant vychází z vcelku podrobného rešeršního zpracování konstrukčních řešení vozidel pro městský provoz. Návrh koncepce i návrh a výběr komponent (baterie, převodovka, brzdy zavěšení kol atd.) je proveden odůvodněně a je doprovázen potřebnými základními návrhovými výpočty. Poměrně obsáhlá část práce je věnována jednomu ze základních problémů vozidla této tříkolové koncepce, kterým je jeho stabilita. Konstrukční opatření spočívající v soustředění hmotnosti do zadní části vozidla a snížení těžiště přispívá k žádoucímu zvýšení stability. V práci uvedený postup kontroly stability je zpracován pečlivě a přehledně, přestože by bylo možné dospět k obdobnému výsledku i jednodušším způsobem. Je však potřeba ocenit, že se diplomant zabýval jak stavem při průjezdu zatáčkou, tak jeho kombinací s brzděním, stejně situaci při plně obsazeném vozidle a obsazení pouze řidičem. K postupu mám pouze drobné výhrady, např. k části kontroly namáhání ramene přední nápravy na únavu s výskytem záporného redukovaného napětí (vztah (90) na str.38). Analytická kontrola hřídele předního kola, ložisek i ramene předního kola odpovídá potřebám návrhu. Kontrola závěsu předního kola je pak provedena s využitím počítačové simulace, se sestaveným modelem i výsledky týkajícími se změny odklonu kola a napjatosti v materiálu ramene lze souhlasit. Celkově lze souhlasit také s uvedenými závěry. Přehlednost práce a její logické členění je na velmi dobré úrovni, stejně jako úroveň technického vyjadřování diplomanta. Po stránce formální je práce zpracovaná rovněž pečlivě a odpovídá daným požadavkům. Je zde možno najít pouze drobné nedostatky, např. ve vztazích (19) a (22) je hmotnost vozidla uváděna různými symboly mvmax a m, příčemž veličina m není uvedena v seznamu použitých veličin a zkratek. Zadání diplomové práce bylo splněno v celém rozsahu, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 37208