ŠKRABAL, O. Genetické algoritmy a rozvrhování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Roupec, Jan

Diplomant pracoval samostatně, osvědčil vynikající teoretické znalosti, velmi dobré praktické programátorské dovednosti, smysl pro koncepční a systematickou práci a vynikající schopnost samostatně vyhledávat, vstřebávat a aplikovat nové informace. Výsledky DP budou bezprostředně prakticky využity a znamenají významné zlepšení proti dosavadnímu stavu.

Popela, Pavel

Diplomant splnil požadavky zadání práce, a proto doporučuji práci k obhajobě. Práce má velmi pěknou grafickou úpravou, četbu občas obohacuje autorův květnatý styl viz 1 Úvod. V kapitole 2 autor stručně nastiňuje řešený aplikační problém, detaily uvádí až později v kapitole 8. Přehled problematiky složitosti a plánování podává v kapitolách 3 a 4 stručně, ale s cennými vlastními komentáři. Navazují heuristické algoritmy v kapitole 5 a podrobněji podané genetické algoritmy v kapitole 6 a věcně prezentované generátory pseudonáhodných čísel v kapitole 7. Jedná se o standardní přehledové kapitoly, které ukazují kvalitní osvojení problematiky autorem a i šíři znalostí, které si musel prohloubit před řešením aplikační úlohy a původní implementací. Vytkl bych rušivě působící vkládání vzorců formou obrázku. Kapitola 8 nejprve zpřesňuje informace k aplikaci a uvádí implementační detaily. Nejcennější část práce pro mne představují odstavce, kde autor přbližuje konkrétní postup řešení. Nejprve v 8.2 výběr generátoru, formulaci fitness funkce v 8.3 a pak zejména zajímavé detaily k implementaci a řešení v 8.4. Delší část 8.4 mohla být autorem ještě rozšířena a obohacena o další detaily a původní komentáře, protože přibližuje úspěšné řešení reálného aplikačního problému velice srozumitelným a čtivým způsobem. Význam práce tedy vidím v dobře vybrané praktické aplikaci, funkční implementaci a v dosažených výsledcích, které jsou jasným přínosem pro praxi, viz 9 Závěr. Literatura je vybrána v odpovídajícím rozsahu, obrázky jsou názorné, tabulky výstižné, překlepy sporadické. Přes drobné, zde uvedené, výhrady, práci hodnotím velmi kladně.

eVSKP id 29973