IVIČIČ, V. Základy kvadratických těles [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Skula, Ladislav

Student v plné míře splnil požadavky zadání bakalářské práce a ukázal potřebné vlastnosti polynomů a velmi podrobně popsal aritmetiku okruhu celých čísel kvadratického tělesa. Při řešení těchto úkolů prokázal schopnost samostatné práce zejména při řešení příkladů. Také jeho pracovní morálka byla velmi dobrá, navštěvoval připraven konzultace s vedoucím práce a četnými dotazy nebo připomínkami projevoval značnou iniciativu. Při vypracovávání těto práce uplatňoval značně své znalosti získané při studiu matematických předmětů převážně z obecné algebry. Přítom prokázal dovednost v užití výsledků z odborné literatury v největší míře z monografie Š.Schwarze. Při řadě uvedených důkazů a řešení úloh je použito originálních přístupů. Vzhledem k uvedeným faktům doporučuji předloženou bakalářskou práci p.Vojtěcha Ivičiče k obhajobě. Prof.RNDr.Ladislav Skula,DrSc.

Karásek, Jiří

Předložená bakalářská práce je autorem rozdělena na 6 částí: úvod, některé příklady aritmetiky celých čísel, některé příklady aritmetiky polynomů nad tělesem, okruh celých čísel kvadratického tělesa, Gaussova celá čísla a závěr. Těžiště práce spočívá ve 4. a 5. kapitole. Student splnil stanovené zadání bakalářské práce. Práce o 35 stranách má obvyklý rozsah. Jednotlivé části práce na sebe logicky navazují a vytvářejí úsporně formulovaný organický celek. Autor užívá přiměřeně všech položek seznamu literatury s uplatněním znalostí, které získal během svého studia. Grafická úprava práce je přehledná a vkusná. Poněkud slabší je úroveň jazyková, autor má totiž problémy s tvaroslovím, hlavně ve vazbách s plurálem substantiv středního rodu, např. tyto čísla, pro každé dvě celá čísla, apod. Tyto závady však nesnižují odbornou kvalitu práce a nenarušují srozumitelnost textu. Recenzovaná práce splňuje požadavky kladené na bakalářské práce a doporučuji ji jednoznačně k obhajobě.

eVSKP id 37791