HEJL, V. Požadavky pro vzdělávání dopravních pilotů v předmětu Letecký zákon a předpisy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Chlebek, Jiří

Cílem práce bylo porovnat stávající osnovy teoretických znalostí pilotů ATPL s požadavky nových předpisů JAR-FCL pro předmět 010 Letecký zákon a předpisy. Student práci rozdělil do několika základních částí zaměřených na charakteristiku požadavků předpisů JAR-FCL, postup porovnávání na jednotlivých úrovních a jeho zhodnocení a v závěru práce se zaměřil na návrh osnovy předmětu 010 dle nových předpisových požadavků. Z formálního hlediska bych práci vytknul absenci odsazení začátků odstavců, netradiční označování tabulek, zdrojů literatury a nezvyklé značení příloh. Přes výše uvedené výtky považuji práci za velmi zdařilou a použitelnou při přípravě nových výukových osnov předmětu 010 dle současných předpisových požadavků.

Vosecký, Slavomír

Cílem bakalářské práce studenta Vlastimila Hejla bylo - prostudovat náplň předmětu Letecký zákon a předpisy, stanovenou osnovou z předpisů JAR-FCL1 a JAR-FCL2, Amendment 2, - specifikovat náplně předmětu podle původních Learning Objectives (2002), - porovnat náplň předmětu s osnovami podle JAR-FCL1,2, Amendment 5, - podrobně specifikovat náplň předmětu podle nových Learning Objectives (2008), - vytvořit novou osnovu předmětu Letecký zákon a předpisy. V úvodní části práce autor prokázal, že je seznámen s vývojem letecké legislativy evropských států a s obsahem a významem předpisů JAR-FCL1,2 včetně jejich dodatků (amendments) a cílů výuky (learning objectives), že chápe jejich význam a roli v systému výchovy a výcviku pilotů civilních letadel a vrtulníků. Ve druhé části je objasněna struktura osnovy těchto základních výukových dokumentů. Současně se autor rozhodl omezit porovnávání podkladů z roku 2002 a 2008 do úrovně kapitol osnovy této výuky v daném předmětu. Pak následuje porovnávání osnov na úrovni okruhů (předmětů) a v další části na úrovni kapitol se zmínkou o možnosti porovnávání i na úrovni jednotlivých úseků (podkapitol) osnovy. Porovnávání na této úrovni je ale již autorovi poněkud vzdáleno, protože ve své přípravě dosud neměl možnost se s obsahy jednotlivých částí (podkapitol) setkat. Výsledkem bakalářské práce je za těchto podmínek dostatečně podrobné, avšak přece jen poněkud schématické porovnávání, založené na odchylkách v názvech a rámcových obsazích jednotlivých kapitol (v práci označovaných jako „úroveň 3“). Výsledky jsou ale díky transparentní prezentaci ve formě tabulek přehledné a poskytují čtenáři dobrou představu o vývoji obsahu i potřebě úprav forem výuky předmětu. Lektorům předmětu je tak vytvořena přehledná pomůcka k provádění průběžných úprav jejich metodiky a výukové dokumentace. Výsledný návrh nové osnovy předmětu Letecký zákon a předpisy odpovídá téměř ze všech hledisek požadavkům, stanoveným obsahem existujících learning objectives 2008. Vzhledem k tomu, že autor práce není pedagogem a jeho zkušenosti s přípravou pilotů jsou zatím malé, je obsah jeho návrhu osnovy výuky zpracován dobře. Podle názoru recenzenta autor splnil všechny úkoly, stanovené zadáním bakalářské práce, na dobré úrovni a je možno jej pozvat k obhajobě. Posuzovanou bakalářskou práci hodnotím stupněm C (dobře).

eVSKP id 37794