PRAX, O. Nekonvenční metoda obrábění vodním paprskem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Osička, Karel

Předložená práce se zabývá rozborem problematiky nekonvenční technologie obrábění abrazivním vodním paprskem. V experimentální části je práce zaměřena na technologickou přípravu výroby součásti řetězové kolo. Závěry z rozboru technologičnosti konstrukce byly promítnuty do do výkresu součásti a do řezaných kontur. Tyto změny ve tvarech zubu znamenaly okamžité zvýšení rychlosti posuvu těchto částech kontur a to bez újmy na kvalitě povrchu a přesnosti součástky. Celková úspora byla následně promítnuta do ekonomického hodnocení. Závěry této diplomové práce byly impulsem pro vedení firmy k přezkoumání řezacích plánů z hlediska technologičnosti konstrukce. Autor prokázal dobrou znalost dané problematiky a schopnost řešit problémy v širších souvislostech.

Slaný, Martin

Předložená práce je rozdělená do 7 hlavních kapitol, které na sebe logicky navazují a vytváří ucelený přehled o zadané problematice. První část práce je zaměřena na teoretický rozbor problematiky. Ve druhé části se autor zaměřil na řešení technologie výroby zvolené součástky a vypracoval komplexní studii, rozebírající různé vlivy vstupující do procesu řezání technologií AWJ a přehledně popsal důsledky na nově vzniklém povrchu. Geometrická analýza tvaru součásti je provedena na dostatečné úrovni, aby mohla posloužit k optimalizaci samotného řezného procesu a zavedení možných korekcí dráhy řezací hlavice. Práce je vhodně doplněná obrazovou dokumentací a ucelenost práce dále doplňují konkrétní hodnoty vynášené v tabulkách. Práci hodnotím jako velmi zdařilou a doporučuji ji k obhajobě s doporučenou známkou A – výborně.

eVSKP id 37807