MATĚJŮ, J. Laboratorní zdroj [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Beneš, Petr

Původním cílem projektu byl návrh vhodné metodiky a realizace zařízení pro měření statických a dynamických parametrů stejnosměrných zdrojů. Zadání bylo v průběhu řešení upraveno a hlavním cílem se stala konstrukce stejnosměrného zdroje s nízkým zvlněním. Student musel pro splnění zadání nastudovat problematiku konstrukce zdrojů stejnosměrného napětí, návrh analogových obvodů a práci s měřicí technikou. Student na projektu pracoval samostatně, řešené problémy a koncepci zařízení několikrát konzultoval. Výsledkem jeho práce je funkční zařízení, které v zásadě splňuje požadavky zadání.

Splnění zadání B 40/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce C 14/20
Využití literatury D 6/10
78

Uher, Miroslav

Bakalářská práce se zabývá návrhem laboratorního zdroje ve stavebnicové koncepci. Součástí zdroje s definovanými parametry mají být také další pomocné funkce, vytvořený zdroj má být otestován a má být sestaven přehled parametrů, které je vhodné sledovat. Předložená práce je rozdělena do třech celků, které na sebe v zásadě logicky navazují. Za první část bakalářské práce lze považovat přehled běžných parametrů laboratorních zdrojů (kapitola 2) a analýzu nabízených řešení včetně volby vhodné koncepce (kapitola 3). V následující kapitole 4 se autor věnuje lineárním napájecím zdrojům. Zařazení této kapitoly však mírně vybočuje z jinak ucelené koncepce, protože se zabývá pouze stabilizátory, které nejsou použity pro hlavní funkci zdroje. Tuto kapitolu doplněnou o použití stabilizátoru s pulsní regulací by bylo vhodnější zařadit spíše na úplný začátek práce. Do druhé části práce autor zařadil návrh jednotlivých modulů zdroje a zabýval se důvody volby jednotlivých prvků a požadavky na konstrukci modulů. Třetí a poslední částí je proměření statických a dynamických parametrů navrženého zdroje. Z pohledu zadání v této části chybí ucelený přehled parametrů, pomocí kterých by se měla hodnotit kvalita zdroje. Na přiloženém CD by mohly být rovněž připojeny elektronické podklady pro tvorbu DPS. Předložená práce je náročná na zvládnutí návrhu elektroniky zdroje, zapojení a použitá řešení nepatří mezi triviální znalosti. Při realizaci práce musel autor využít hlubší znalosti obvodových zapojení, protože regulaci napětí včetně funkční proudové pojistky navrhnul pomocí analogových obvodů. Všechny navržené moduly jsou vhodně a účelně vyřešeny. Zvolená koncepce řešení zdroje je správná a respektuje všechny požadavky zadání. Již z tématu práce je patrná odborná i časová náročnost tématu, autor se však mohl více věnovat koncepci testeru zdrojů ze zadání. Po formální stránce je práce zpracována dobře, pouze místy by mohl být text uzpůsoben více technickému textu. Nejvíce to platí o velmi nevhodném používání interpunkce (vykřičníky v textu na straně 20 a 28). V seznamu literatury se vyskytují drobné nepřesnosti od normy, jednotlivé záznamy nejsou sjednoceny do stejné formy. Dovedení návrhu až k funkční realizaci svědčí o hlubokých znalostech posluchače v dané problematice a o tom, že zadání splnil. Domnívám se, že posluchač projevil bakalářské schopnosti a doporučuji práci k obhajobě.

Splnění požadavků zadání B 16/20
Odborná úroveň práce A 45/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse D 12/20