CHOTAŠ, K. Měření malých objektů magnetickou rezonancí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Klusáček, Stanislav

Cíl bakalářské práce bylo vytvořit grafické rozhraní v prostředí Matlab pro načtení, zpracování a vyhodnocení obrazů z magnetické rezonance a srovnat kvalitativně jednotlivé metody potlačení obrazového šumu a interpolace obrazů. Jelikož práce byla realizována ve spolupráci s ÚPT AVČR a Ústavu teoretické a experimentální elektrotechniky VUT v Brně pod konzultačním vedením Ing. Jana Mikulky, Ph.D., ztotožňuji se plně s přiloženým hodnocením konzultanta. Po formální stránce je práce na kvalitní úrovni, doporučuji k obhajobě.

95

Bartušek, Karel

Práce se zabývá posouzením vybraných filtračních metod na filtraci MR obrazů. K. Chotaš vytvořil v prostředí MATLAB program na zpracování obrazů, popsal teorii vybraných filtračních metod a na několika typech MR obrazů provedl filtrování a navzájem porovnal výsledky. Téma práce je zajímavé a prospěje jako základ pro náročnější zpracování obrazů v MR tomografii. K. Chotaš splnil cíle zadání. Jeho práce je sestavena logicky, obsahuje všechny potřebné údaje a textově i graficky je na dobré úrovni. V práci se vyskytují některé věcné i mluvnické chyby. Některé jsou uvedeny v následujícím odstavci. str. 10 - ...v jednotkách Gausse (G) nebo Tesly (T) ... - nesprávný popis str.12 - .. s jeho zvyšováním přímo úměrně roste výsledný makroskopický vektor magnetizace spinů... toto tvrzení není správné. Zvýšením základního pole získáme větší MR signál vlivem závislosti indukovaného signálu ve snímací cívce v závislosti na kmitočtu. Ve značení obr. jsou chyby (např str.26 není použito na obr. 6.5 a jinde) v některých obrazech je ve vodorovném směru artefakt, který je uprostřed na ose souřadnice y. Není vhodné v tomto místě dělat řez, protože v tomto řezu je neúměrně větší "šum" - např- obr.6.22. V závěrečném porovnávání poměru S/N by bylo účelné porovnat v jedné tabulce poměry pro jeden objekt a různé typy filtrace. Práce i výsledky jsou na dobré úrovni adoporučuji ji k obhajobě.

98

eVSKP id 52493