MIHAĽKO, J. Měření šumových vlastností MEMS akcelerometrů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Beneš, Petr

Cílem práce byl návrh metodiky a následné proměření šumových vlastností MEMS akcelerometrů. Student musel pro splnění zadání nastudovat problematiku snímačů zrychlení, teorii spojenou s měřením šumových charakteristik, realizovat náročné měřicí pracoviště s využitím dostupných zařízení a sadu snímačů pečlivě proměřit a získané hodnoty zpracovat a vyhodnotit. Student na projektu pracoval samostatně a iniciativně, řešené problémy pravidelně konzultoval. Výsledkem jeho práce je ověřená metodika měření včetně obslužného software a sady změřených charakteristik několika různých typů snímačů.

Splnění zadání A 45/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 10/10
93

Klusáček, Stanislav

Cílem práce bylo nastudovat problematiku šumových vlastností MEMS akcelerometrů a změřit šumové parametry těchto snímačů. Zadání bakalářské práce bylo splněno. Autor projevil odpovídající znalosti ve všech oblastech potřebných pro vypracování této bakalářské práce a přehledným způsobem seznamuje s danou problematikou v teoretické části, t.j. druhy šumů a metodiku jejich měření. Autor projevil znalosti, schopnosti návrhu a realizace měření šumu měřicích karet i šumu několika vzorků akcelerometrů ve statickém i dynamickém režimu. Práci lze snad vytknout chybějící diskuze a případně vyčíslení přesnosti respektive nejistoty měření. Práce je sestavena přehledně, v logickém sledu. Rozsah kapitol odpovídá jejich důležitosti a použité grafy, schémata a ilustrace umožňují jasnou představu o dané problematice. Úvod a teoretický rozbor je založen na informacích z odborných publikací. Autor projevil velmi dobré schopnosti analyzovat úkol, provést jeho rozbor, realizovat zvolené řešení a to vše prezentovat vhodnou formou.

Splnění požadavků zadání A 18/20
Odborná úroveň práce A 47/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse A 18/20