HANDL, D. Rekonstrukce a dostavba městského pivovaru ve Vyškově [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2019.

Boháč, Ivo

Práce je po všech stránkách prezentována na vysoké, profesionální úrovni. Silnou stránkou je nejen promyšlená a propracovaná základní vize – idea konceptu, ale rovněž výsledný návrh. Oceňuji, že autor věnoval patřičnou pozornost také nezbytné analytické části projektu. Návrh zcela vědomě vychází z daností současného stavu a z podmínek zadání. Rozvíjí možnosti budoucího konceptu území, počítá také s novými prvky dopravně provozního skeletu území. Závěrem konstatuji, že práce splňuje všechny požadavky kladené na bakalářský projekt. Výsledkem je zdařilý návrh řešení s osobitým architektonickým projevem, prokazující schopnost autora úspěšně postoupit do další fáze vlastní odborné přípravy.

Přístup studenta ke zpracování A 100 V průběhu práce prokazoval student vysokou míru odpovědnosti a uvědomění si vlastní pozice v procesu architektonické tvorby. Uplatnil se rovněž jeho vyvinutý smysl pro posuzování problematiky v širších souvislostech, schopnost účinně využít analytickou fázi pro vlastní tvůrčí práci. Přístup studenta proto hodnotím jako samostatný, uvědomělý, profesionální.
100

Zemánek, Václav

Návrh vytváří příjemnou městskou atmosféru. Bývalý pivovar průmyslové dědictví Vyškova, se stává hodnotnou součástí centra města.

Urbanistické řešení A Městský pivovar po dobu svého provozu byl uzavřeným výrobním areálem v centrální historické části Vyškova. Bakalářská práce odstraňuje tuto bariéru , vytváří polyfunkční městkou čtvrť, podobnou urbanistické struktuře centra města s vazbami nejen na blízký historický kontext, ale i nové vazby na okrajové obytné čtvrti a komerční zónu. Klíčová slova v práci autora byla: kompozice Vyškova, průhledy, komunikační osy a velký důraz na zeleň
Provozní řešení A Zachovává tradiční funkci pivovaru, nové funkce vycházejí z deficitů , potřeb a přání obyvatel, ale především z potenciálu objektů. Historie pivovarnictví je prezentována nejen expozicí obohacující restaurační prostor , ale i zachováním původních technologií.
Technicko konstrukční řešení A Návrh pracuje citlivě s novým využíváním historických objektů a jejich sklepení. Náročným konstrukčním zásahem bylo vytvoření polyfunkčního bloku C se střešní zelení , vtahující zeleň zámecké zahrady do bývalého průmyslového areálu . Tento záměr autora prokazuje nekonvenční přístup řešitele.
Architektonické řešení A Koncept revitalizace území - symbióza původní , k zachování určené architektury, s novými architektonickými objekty , detaily a především důraz na roli zeleně. Návrh dokumentuje profesní vyspělost autora.
Formální úroveň A Předložená dokumentace splňuje rozsah a obsah zadání. Grafické zpracování je vysoké kvality.
99

eVSKP id 117979