ŠKARYD, J. Elektronické cigarety a jak je vnímá okolí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Mihai, Hana

Předložená bakalářská práce si kladla za cíl představit a popsat elektronickou cigaretu, porovnat ji s cigaretou konvenční především z hlediska dopadu na zdraví a zjistit názory kuřáků na elektronickou cigaretu. Teoretická část práce je velmi rozsáhlá a propracovaná, zahrnuje kapitoly o historii tabáku, důkladně popisuje stavbu a fungování elektronické cigarety, dále kapitolu věnovanou e-liquidům a pojednání o škodlivosti jak elektronických, tak tradičních cigaret. V sedmé kapitole autor rozebírá kouření ve společnosti z mnoha úhlů pohledu. V praktické části autor provedl dotazníkové šetření s návratností 128 dotazníků s cílem zjistit názor veřejnosti na elektronické cigarety. Získaná data autor přehledně prezentuje a popisuje ve vzájemných souvislostech. Tam, kde je to žádoucí, doplňuje širší kontext či vlastní komentář. Lze konstatovat, že stanovené cíle práce byly splněny. Autor ke své bakalářské práci nastudoval obdivuhodné množství literatury a tématu se věnoval s velkým nasazením. Použité zdroje uvedl v seznamu literatury. Oceňuji skutečnost, že oproti semestrální práci, z níž práce bakalářská vychází, autor zcela přepracoval systém citací a referencí do současné podoby, což byl při množství použitých zdrojů nesnadný úkol. Z hlediska struktury je práce přehledná a logicky členěná. Hodnocení práce bohužel snižuje jazyková úroveň - vyskytují se chyby v předložkách, ve struktuře věty, interpunkci, výrazových prostředcích ap. Zmíněné chyby však nekomplikují porozumění textu. Je patrná snaha autora o formální styl vyjadřování. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením 79 bodů/ C.

79

Zmrzlá, Petra

Předkládaná bakalářská práce má přehlednou strukturu, která sestává ze dvou částí. První tvoří shrnutí historie kouření obecně, posléze se zaměřuje na vývyj a principy fungování elektronických cigaret. Druhá část práce předkládá výsledky dotazníkového šetření za účasti 128 respondentů. Ačkoli mi není zcela jasné, jak téma práce souvisí s náplní studijního programu AJEI-H, odpovídá zadání a jeho zpracování je pečlivé zevrubné a využívá velkého množství referenčních materiálů. Z formálního hlediska je však třeba vytknout, že není přesně dodržena citační norma a v citacích zcela chybí čísla stran. Jazyk práce vykazuje řadu nedostatků v oblasti gramatické (členy, slovesné časy), syntaktické (shoda podmětu s přísudkem např. na str. 23: "non-smoking people is 49 in total; vazby, např. str. 23: "with a comparison with conventional smoke"), či chybné užívání spojovacího výrazu "in order to". Celkově se autor snaží držet požadovaného formálního stylu a zmiňované nedostatky zásadně neovlivňují srozumitelnost textu. Práci doporučuji k obhajobě.

70

eVSKP id 119375