PICMAUS, J. Univerzální regulátor dobíjení pro motorová vozidla s dynamem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Červinka, Dalibor

Smyslem bakalářské práce bylo prostudovat známé konstrukce elektronických regulátorů dynam motorových vozidel a na základě získaných zkušeností navrhnout konstrukci vlastního regulátoru. V úvodu práce jsou popsány všechny běžné elektromechanické systémy regulace dobíjení v minulosti používané v prvovýrobě, dále všechny na trhu dostupné elektronické náhrady těchto regulátoru s tím, že jsou diskutovány jejich nevýhody. Získané znalosti jsou využity při návrhu optimálního regulačního obvodu vlastní konstrukce. Ke všem úkolům student přistupoval poměrně zodpovědně a výsledné zařízení je funkční, což bylo vyzkoušeno v praxi. Vlastní práce má solidní obsahovou i grafickou úroveň.

90

Knobloch, Jan

Předložená bakalářská práce pojednává o návrhu a realizaci regulátoru dobíjení pro historická vozidla vybavená dynamem. Práce celkově působí konzistentním dojmem, je logicky členěná a dobře se čte. Je patrné, že autor se v daném tématu orientuje, dovede pracovat s literaturou a prezentovat. Vadou na kráse je používání operátoru hvězdička pro násobení. V práci se občas vyskytují zvláštní vyjádření, jako např. název kapitoly 8.2.8 (Jeden MOS-FET), nebo diferenciální zapojení OZ (správně je diferenční), osazovací deskou se patrně míní osazovací plán. Zadání bylo splněno, zařízení bylo postaveno a oživeno. Ověřování funkce regulátoru dobíjení v reálných podmínkách hodnotím pozitivně. Škoda, že při nich nebylo měřeno napětí akumulátoru, což je parametr, který uživatele zajímá nejvíce. V práci jsem také nenašel žádné konkrétní naměřené hodnoty (napětí, proud, otáčky), které by dokladovaly správnou funkci regulátoru.

88

eVSKP id 120050