ŠVÉDA, M. Problematika měření a vyhodnocování impedance vypínací smyčky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Veselka, František

Bakalářská práce je věnována problematice revizí elektrických zařízení obecně, se zaměřením na problematiku měření a vyhodnocování impedance vypínací smyčky. Prakticky je rozdělena na 6 kapitol. Vyznačuje se přijatelnou stylistikou a velmi dobrou grafickou úpravou. Zadání bakalářské práce bylo ve všech bodech splněno. Student se v práci zabývá aktuální problematikou měření a vyhodnocování impedance vypínací smyčky s využitím různé, dostupné měřicí techniky i ve spolupráci s firmou ILLKO, s.r.o. V tomto případě využil dílčí zkušenosti nejen ze svého působení na FEKT VUT v Brně, ale i podkladové materiály k obsahu učiva v předmětu BIRC, které mu byly poskytnuty. Praktickou realizaci měření provedl na rodinném rekreačním objektu. Objekt sice prošel revizí před zahájením jeho užívání, ale vzhledem k tomu, že podklady nebyly k dispozici, musel provést posouzení stávajícího stavu instalace a zpracovat odpovídající podkladové materiály. Z jeho úhlu pohledu se jistě jedná o zajímavou profesní zkušenost. Při zpracovávání své bakalářské práce postupoval student samostatně, systematicky, iniciativně se zájmem a dílčími znalostmi této problematiky. Vhodným způsobem aplikoval získané znalosti a dovednosti z doposud absolvovaných odborných předmětů. Při jejím zpracovávání se také seznámil s nejmodernější měřicí technikou, která se při provádění takových měření používá. Získané výsledky a poznatky z tohoto prostředí bude možno využít při výuce laboratorních cvičení v předmětu BIRC. V této souvislosti bych chtěl vysoce ocenit i aktivní a vstřícný přístup pana Ing. Leoše Koupého z firmy ILLKO, s.r.o., poděkovat mu za cenné rady a poskytnutí přístrojového vybavení, včetně dílčích podkladových materiálů.

92

Bárta, Jan

Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou měření a vyhodnocování impedance vypínací smyčky a obsahuje 6 kapitol včetně úvodu a závěru. Autor v předložené práci splnil všechny body zadání Rozsah bakalářské práce je dostatečný a kapitoly jsou logicky členěny. Z hlediska formální úpravy obsahuje práce množství obrázků v nízké kvalitě způsobenou přímým kopírováním z cizích zdrojů. Tyto zdroje jsou ale vždy uvedeny. Práce je logicky členěna, avšak členění v rámci kapitol je přímo převzato z literárních zdrojů, ze kterých autor práce čerpal. Schopnost autora tedy samostatně vhodně členit odborný text není touto prací prokázána. Autor se také v rámci práce vyjadřuje v první osobě (např. str. 11, 46, 70) a to nejenom v úvodní a závěrečné části práce. Práce je z majoritní části složena z nepřímých citací, přičemž nepřímé citování je zejména provedeno prostou záměnou pořadí slov nebo nahrazením některých slov synonymy originálního textu. Autor práce tedy neprovedl syntézu myšlenek originálního textu a nepředvedl schopnost samostatného tvůrčího vyjadřování. Převažující část textu práce je sepsána tímto způsobem z šesti literárních zdrojů jediného původního autora a to včetně obrázku (např. str. 31, obr. 4-1,) tabulek (např. str. 33, tab. 2), příkladu výpočtu (např. str. 32 až 34) a členění textu. Všechny původní zdroje jsou označeny, avšak z hlediska nepřímé citace jsou nevhodně uváděny v rámci textu. Z odborného hlediska práce bylo měření impedance vypínací smyčky provedeno v dostatečném rozsahu. Autor provedl měření v elektroinstalaci objektu rekreační chaty a měření na kalibrátoru. Výsledky měření jsou prezentovány a vhodně komentovány včetně výpočtu chyb. Autor práce také zpracoval výkresy elektroinstalace rekreační chaty. Z hlediska technického vyjadřování ale výkres podružného rozváděče neodpovídá zvyklostem technické praxe a je nepřehledně kreslen. Dále v rámci odborné části mohl být bod zadání tři zpracován ve větším rozsahu. Shrnutí: Autor zpracoval bakalářskou práci, pro jejíž řešení si musel osvojit znalosti problematiky měření a vyhodnocování impedance vypínací smyčky. Množství odborné práce vykonané autorem je dostatečné a autor rovněž citoval dostatečný počet literárních zdrojů. Na druhou stranu kvalitu bakalářské práce snižuje neosvojení samostatného tvůrčího vyjadřování autorem, ilustrace v nízké kvalitě a zpracování bodu 3 zadání v omezeném rozsahu. Práci hodnotím stupněm B/velmi dobře a práci doporučuji k obhajobě.

80

eVSKP id 120053