LENK, P. Využití prostředí MATLAB pro neuronové sítě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Škorpil, Vladislav

Student Lenk se věnoval problematice neuronových sítí. Po zpracování teoretických poznatků vytvořil návrh dvou laboratorních úloh, které využívají prostředí MATLAB, komunikační toolbox a toolbox neuronových sítí a které seznámí studenty se simulací neuronových sítí v programu MATLAB. Získané poznatky měl student podrobit diskusi, uvést výhody a nevýhody jednotlivých řešení a navrhnout efektivní postupy. Tuto obtížnou část práce zpracoval student pouze částečně. Výstupy měly byt směřovány k využití neuronových sítí v telekomunikacích, což není dostatečně zdokumentované. Student Lenk chodil na konzultace připraven, ale četnost konzultaci byla nižší. Hlavni představy vedoucího byly splněny, nesplněné partie by možná měly být spíše obsahem až diplomové práce. S prací i přístupem studenta jsem byl spokojen, výše uvedené výtky nejsou podstatné. Práci doporučuji k obhajobě.

81

Atassi, Hicham

Práce se zabývá využitím prostředí Matlab pro neuronové sítě. V rámci práce autor představuje dvě laboratorní úlohy které měly být původně zaměřeny na využití neuronových sítích v oblasti telekomunikační techniky. Bohužel, v těchto aplikacích (aproximace složité funkce a rozpoznání degradovaného obrazu) se jen stěží dá najít souvislost s telekomunikační technologií. Bylo by vhodnější představit nějakou aplikaci, která je mnohem bližší telekomunikacím, jako jsou například adaptivní filtry či použití neuronových sítí pro směrování paketů v paketových sítích. Dalším nedostatkem práce je fakt, že autor se zaměřil pouze na jeden typ neuronových sítích (dopředené sítě) přestože toolbox neuronových sítích v prostředí Matlab nabízí řadu dalších typů neuronových sítí které mohl autor bez problému využit a provést porovnání jednotlivých architektur. Z formálního hlediska je práce na přijatelné úrovni až na některé neostré obrázky které byly zřejmě převzaty z jiné literatury, kde autor navíc neuvádí zdroj těchto obrázků. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení 60/D.

60

eVSKP id 14153