KOVÁŘOVÁ, L. Měření deformace statorového kroužku turbodmychadla při teplotním zatížení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Lucie Kovářová pracovala samostatne a využila konzultácie až dva týždne pred odovzdaním práce, kedy bola práca v pokročilom štádiu rozpracovania. Práca vhodne začína rešeršnou časťou popisujúcou rôzne metódy merania vzdialenosti. Následne sú pomocou Pughovej rozhodovacej matice vybrané dve metódy, ktoré sú najprv testované a následne realizované na turbodúchadle v prevádzkovom režime na zariadeni s plynovým horákom. Až na ňom bolo zistené, že na prvý pohľad lepšia metóda merania nebola úspešná a neobstála pri náročných testovacích podmienkach. Záverečná práca obsahuje minimum preklepov, avšak nižšiu kvalitu popiskov obrázkov. V celej práci je zamenený vstup a výstup vzduchu na kompresorovej strane, čo je možné hodnotiť ako chybu z nepozornosti. Dosiahnuté výsledky majú praktický význam pri návrhu mechanizmu regulácie toku výfukových plynov turbodúchadla. Na druhej strane chýba interpretácia a popis dejov v turbodúchadle, ktoré viedli k nameraným výsledkom. Ciele uvedené v zadaní boli splnené.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Posuzovaná diplomová práce se zabývá měřením deformace statorového kroužku turbodmychadla v důsledku termálního zatížení. Práce je dobře strukturována, s obsáhlou rešeršní studií metod pro měření deformace, která plynule navazuje na výběr vhodné metody pomocí Pugh matice. Následně jsou dvě vybrané metody otestovány s využitím zjednodušeného komponentního modelu. S jeho pomocí je zhodnocena přesnost vybraných metod i odhad chyby měření. Zjištěné poznatky jsou použity v návrhu konstrukčního řešení pro měření deformace statorového kroužku turbodmychadla za provozu na testovacím zařízení s plynovým hořákem. Navzdory neočekávaným problémům při měření se konstrukční návrh i výběr měřicích metod osvědčil a cíle práce byly splněny. Velice oceňuji strukturovaný přístup k řešení problému, ověření předpokladu s využitím komponentního testovaní i kvalitní zhodnocení nedostatků a možností dalšího rozvoje testovací metody. Získané poznatky se dál uplatní při vývoji turbodmychadel s variabilní geometrií. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 117230