ERYGANOV, I. Aplikace kooperativní teorie her pro Cournotovy oligopoly [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Hrdina, Jaroslav

Práce se zabývá aplikacemi teorie her v ekonomii. V teoretické části se autor zabývá stručným úvodem do teorie Cornotových oligopolů a kooperativní teorie her. Cílem teoretické části je kromě zavedení formálních pojmů ukázat, že jádro konvexní hry je neprázdné. Ve druhé kapitola, která tvoří jádro práce, autor zavádí hru ve tvaru charakteristické funkce určené Cournotovým modelem oligopolu a pro jeho lineární verzi dokazuje sérii vlastních lemat a tvrzení určujících nutné a postačující podmínky konvexnosti. Závěrem autor aplikuje vybudovanou teorii na konkrétní data trhu ropy. Práce je po teoretické stránce hluboká a obsahuje množství vlastních tvrzení.

Mazal,, Jan

První část práce je věnována pečlivému formálnímu zavedení pojmů kooperativní teorie her potřebných pro aplikaci na oligopolní hry. Zvláštní pozornost je věnována detailnímu odvození všech potřebných vlastností a zkoumání souvislostí definovaných pojmů, od definice hry v normálním tvaru až po vhodnou formu přerozdělení zisku ve formě jádra kooperativní hry a jeho existence. Ve druhé kapitole je sestaven model pro oligopolní situaci na trhu a odvozeny jeho vlastnosti, včetně stanovení podmínek pro neprázdnost jádra. V kapitole 3 je pak navržena implementace modelu v programu Matlab. Následně je model demonstrován na konkrétním příkladu trhu s ropou, který má zřejmě oligopolní charakter. Po odladění parametrů lze říci, že program generoval výsledky s reálnou vypovídací hodnotou. Práce obsahuje vyšší množství překlepů a jazykových nesrovnalostí. Například v Abstraktu: Cournotovych -> Cournotových chovaní -> chování následují vlastní zisky -> sledují vlastní zisky konvexnosti -> konvexnost vypočtu -> výpočtu Vybudovány model -> Vybudovaný model Další práce doporučuji psát v angličtině.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 117439