ZAJÍC, J. Užití moderní softwarové podpory v projekční praxi procesního inženýra [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Jegla, Zdeněk

Student Jonáš Zajíc řešil svoji diplomovou práci, zaměřenou na užití moderní softwarové podpory v projekční praxi procesního inženýra, iniciativně, samostatně a pečlivě. Splnil veškeré požadavky zadání a při řešení práce se plně řídil pokyny vedoucího práce. Dosažené výsledky práce jsou na výborné úrovni a lze je přímo využít v praxi v dané odborné oblasti. Z pohledu vedoucího práce proto hodnotím předloženou diplomovou práci známkou A/výborně.

Babička Fialová, Dominika

Autor splnil zadání diplomové práce v plném rozsahu. Práce by měla sloužit jako manuál softwaru Plant Design Management System od firmy Aveva. Tomuto cíli se autor věnuje hlavně v kapitolách 2 a 3. Na jednoduchých příkladech je v kapitolách 4 a 5 ukázáno fungování softwaru. Nadstandardním prvkem je ukázání propojení PDMS a 3D skeneru v 6. kapitole. Hlavní přínos PDMS je demonstrován pomocí vhodně zvolených příkladů z projekční praxe. Text práce je logicky uspořádán a je podpořen rozsáhlou obrazovou dokumentací. V práci je jen málo faktických chyb, bohužel však obsahuje velké množství překlepů, stylistických a gramatických chyb. Autor není jednotný v odlišení anglického textu od českého. Místy vytváří komplikované větné konstrukce, ve kterých se sám ztrácí. Odkazy (na obrázky, citovaný zdroj či rovnici) v některých případech neodpovídají pořadí v textu. Barevná kombinace některých obrázků zkresluje v tištěné verzi práce některé části výkladu (např. přerušovaná čára na obrázcích na str. 23–25). V seznamu použitých zdrojů chybí citace na softwary, které autor v práci zmiňuje (cituje pouze produkt firmy Aveva, ale neúplně). Navíc u citací elektronických zdrojů nejsou uvedeny všechny povinné údaje (jméno tvůrce, datum publikování), přestože jsou dohledatelné. Přestože se jedná o nepovinnou položku, bylo by vhodné uvést i seznam použitých zkratek, neboť se jich v práci vyskytuje velké množství. Všechny tyto nepřesnosti a chyby znesnadňují orientaci v textu a snižují úroveň této přínosné práce. I přes uvedené nedostatky ji však doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Práce s literaturou včetně citací D

eVSKP id 117679