KAMARÁD, M. Komplexní návrh mini sýrárny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Lošák, Pavel

Předložená práce splnila všechny body zadání, hodnotím ji stupněm A. V první části práce byla provedena literární rešerše dané problematiky na dostatečné úrovni. V druhé části práce se již student zabývá vlastním návrhem mini sýrárny. Při zpracování diplomové práce byla prokázána schopnost pracovat samostatně a systematicky a také průběžně předkládat postup prací ke konzultacím. Při návrhu mini sýrárny byly provedeny potřebné výpočty a na jejich základě poté volba či návrh využitých zařízení. Pozitivní je také využitelnost v praxi, přičemž student se zúčastnil také realizace linky dle svých návrhů.

Naď, Martin

Témou diplomovej práce študenta Miroslava Kamaráda bol „Komplexní návrh mini sýrárny“. Práca je vypracovaná v spolupráci so spoločnosťami AUMEO s.r.o. a farmou Doubravský Dvůr. Medzi hlavné ciele patrilo spracovanie energetickej bilancie procesu, návrh základnej technologickej schémy, voľba či konštrukcia jednotlivých zariadení linky a na záver navrhnutie merania a regulácie. Rešeršná časť: V úvode práce autor spracoval kvalitnú rešerš na rôzne druhy mliekarenských produktov na čo nadviazal rešeršnou časťou zariadení, ktoré sa v mliekarenskom priemysle využívajú. Táto časť je vhodne doplnená o obrázky a schémy pre lepšie porozumenie čitateľa, miestami však nižšej kvality. Praktická časť: V praktickej časti v prvom kroku autor po popísaní zadania a možných prevádzkových stavov vypracoval PID schému celej technológie. Ako mierny nedostatok považujem malé odlišnosti PID schémy od hodnôt a informácií v kapitole 6. Napríklad v práci autor uvádza tlak v jednotkách bar(a) pričom na PID schéme sú jednotky bar(g). Taktiež teplota ochladenej vody z výmenníku M3-BASE je v práci 39,3 °C oproti 33,9 °C na PID schéme. V ďalšom kroku autor vykonal základnú energetickú bilanciu procesu na čo nadväzoval popis výmenníkov tepla (navrhnutých spoločnosťou Alfa Laval) a taktiež návrh a následný výber čerpadiel. Pri popise výmenníkov ako neprehľadné a nedostatočné považujem popísanie rozdielov reálnych parametrov zariadení (vstupných a výstupných prúdov) v porovnaní s výsledkami z bilancie. V ďalšom kroku autor popisuje celkový návrh teplovodnej stanice, kde došlo k návrhu vyrovnávacej nádrže na základe normy ČSN EN 13 445. Táto podkapitola je vhodne okomentovaná a doplnená o výsledky výpočtu v prílohe. V závere práce sa autor venuje meraniu a regulácii navrhnutej technológie, kde vhodne popisuje zvolené komponenty a popisuje nutnosť ich použitia. Jedným z cieľov práce bol popis jednotlivých komponent v technológii, pričom sám autor v úvode práce naznačuje, že sa jedná o komplexný návrh technológie. V jednotlivých kapitolách však čitateľ na zmienku o niektorých častiach zariadenia nenarazí (napr. plevník, zákysník). Práca obsahuje všetky formálne náležitosti, no autor sa nevyhol občasným preklepom a nejednotnosti formátovania (napr. krížových odkazov, tabuliek...). Aj napriek týmto nedostatkom je práca na veľmi vysokej úrovni na pomedzí známok A / B. Pridanou hodnotou je fakt, že navrhnutá technológia bola reálne postavená a je funkčná. Prácu preto odporúčam k obhajobe a po objasnení vyššie spomínaných nedostatkov odporúčam známku zmeniť na A.

eVSKP id 117988