KASSEM, E. Optimalizace interferencí v celulárních komunikačních systémech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Blumenstein, Jiří

Edwardova disertační práce se zabývá několika oblastmi bezdrátové komunikace, jejichž jednotícím prvkem je podpora komunikace strojů, tzv. D2D (device-to-device), jež se ve srovnání s běžnými mobilními komunikačními systémy vyznačuje určitými specifiky. Jedná se například požadavky na latenci, hustotu uživatelů, případně rámcovou strukturu přenášených signálů. Edward se ve svém studiu zaměřil jak na aspekty fyzické vrstvy komunikačních systémů, konkrétně na estimaci kanálu v systémech LTE, zde vykazuje 3 publikace v časopise Elektrorevue a jeden článek v časopise indexovaném v databázi SCOPUS. Dále se zabýval problematikou kognitivního rádia a tzv. „spectrum sensingem“, kde vykazuje 2 příspěvky na mezinárodních konferencích. Příbuznou tématikou je i charakterizace kanálu, kde Edward publikuje jeden konferenční a jeden časopisecký článek v časopise EURASIP Journal on Wireless Communications and Networking s impaktním faktorem, který je v době psaní posudku ve stavu „podmínečně přijato k publikaci“. Kromě fyzické vrstvy se Edward zabýval výzkum MAC vrstvy systému LTE s příspěvkem v oblasti dělení uživatelů podle vysílaného výkonu, který byl publikován na mezinárodní konferenci. Celkem za poměrně nestandardní dobu studia tedy Edward napsal 9 recenzovaných publikací jak v časopisech, tak na mezinárodních konferencích. Předložená disertační práce na potřebné úrovni všechny zmíněné publikace vhodným způsobem zastřešuje a naplňuje tak představy vysokoškolské kvalifikační práce. Je třeba zmínit, že jsem Edwardovým čtvrtým školitelem, díky čemuž může jeho práce vypadat poněkud heterogenně. To mi nicméně nebrání doporučit práci k obhajobě.

Marchevský, Stanislav

viz příloha pdf

Masopust, Jiří