BELKO, J. Webové rozhraní pro on-line správu laboratorních úloh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
V teoretickém rozboru se diplomant zabýval aktuálními trendy v podobě e-learningových vzdělávacích metod, které se uplatňují v experimentální činnosti na tuzemských a zahraničních univerzitách. Současně stručně charakterizoval použitý software, hardware a standard LXI, který je využit pro přístup k měřicím přístrojům přes Internet. Jestliže lze konstatovat, že teoretická část je sepsána velmi stroze, pak tento nedostatek je plně vykompenzován experimentální činností, jejíž výsledek je představen v podobě vytvořeného webového rozhraní pro on-line měření a správu laboratorních úloh. Součástí práce je detailní popis významu všech položek aplikace, jednak z pohledu běžného uživatele, tak i z pohledu administrátora. Diplomant rámcově splnil zadání diplomové práce, mohl však z mého pohledu věnovat větší pozornosti rozboru aktuálního stavu v oblasti e-learningových metod využívajících Internetu. Vzhledem k jeho programátorským schopnostem a zejména výsledkům předpokládám, že se seznámil s různými programovacími jazyky, byť je neuvedl v teoretické části práce. Se studentem jsem měl domluvené pravidelné týdenní konzultace, při kterých jsme diskutovali nad dosavadními výsledky a zejména dalším vývojem a směřováním jeho práce. K jeho docházce, aktivitě a přístupu k programovému řešení nemám žádné námitky. V souvislosti se zpracování diplomové práce se pan Belko svou činností aktivně zapojil a výrazně přispěl k naplnění cílů projektů FRVŠ 893/2010 – Internetový přístup k měřicím zařízením v laboratoři elektrotechnických materiálů a 344/2010 - Modernizace materiálově orientovaných laboratorních úloh prostřednictvím internetového přístupu. Formální zpracování diplomové práce vykazuje jednotný grafický vzhled a logické uspořádání textu do jednotlivých kapitol. Úroveň stylistického vyjadřování v některých částech práce je slabší a v práci se rovněž vyskytly drobné typografické nedostatky. Pro zpracování diplomové práce využil student různorodých literárních zdrojů, které citoval v Seznamu použitých zdrojů. Z mého pohledu mohlo být využito více publikací, které souvisí s e-learnigovými metodami, ale to již bylo částečně zmíněno v úvodu. Nasazení vytvořené webové aplikace do plného provozu bude uskutečněno v laboratorním cvičení předmětu Struktura a vlastnosti materiálu v následném akademickém roce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Využití literatury | B | 8/10 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Splnění zadání | A | 45/50 |
Cílem práce bylo vytvořit přehled aktuálních trendů a nových e-learningových metod využívajících internet, ve vhodném programovacím jazyku vytvořit webové rozhraní umožňující kompletní správu laboratorních cvičení, vzdálený přístup, ovládání jednotlivých pracovišť přes internet a celou aplikaci ověřit v praxi. Diplomant Bc. Jakub Belko zpracoval závěrečnou práci v rozsahu 55 stran včetně seznamu použitých literárních zdrojů. Práci rozčlenil do několika kapitol. Počáteční část projektu shrnuje poznatky o e-learningových systémech, virtuálních laboratořích, webovém rozhraní laboratoře a přístrojů. Dále je pojednáno o použitém software a hardware a webovém rozhraní, jeho uživatelské a administrační části, podrobně jsou popsány jednotlivé kroky, jako přihlašování uživatelů, průběh měření laboratorní úlohy, zpracování dat získaných měření a odevzdávání laboratorních zpráv. Předložená práce je sepsána pečlivě, přehledně a výstižně, s vnější úpravou na velmi dobré úrovni. Požadavky zadání byly splněny v plném rozsahu. Odborná úroveň předložené práce a její zpracování splňují všechny požadavky kladené na diplomovou práci, vytvořené rozhraní pro on-line správu laboratorních úloh v předmětu „Struktura a vlastnosti materiálů“ najde uplatnění, nejen v magisterském, ale i bakalářském studijním programu, a to v prezenčním i kombinovaném studiu. Studentům prezenční, ale především kombinované formy studia, umožní přístup k laboratorním pracovištím materiálově orientovaných předmětů přímo z domova nebo kolejí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 18/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | B | 17/20 |
eVSKP id 36547