VAŠKO, J. Řídicí systém tvářecího stroje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Kučera, Pavel

Diplomantem předložená diplomová práce splňuje vytyčené cíle. Diplomant se mnou práci pravidelně konzultoval a byl jsem tak v každé fázi informován o všech zdarech ale i nezdarech. Diplomant při tvorbě práce projevil vysokou míru samostatnosti a značnou dávku inženýrských dovedností a jím vytvořený řídicí systém tvářecího stroje je používán ve výrobě.

95

Fojtík, Pavel

Diplomant vytvořil práci, jejímž cílem byl návrh a realizace řídicího systému tvářecího stroje na výrobu cukrářských formiček, přičemž při návrhu musel diplomant brát v úvahu požadavek na využití dostupných prostředků stávajícího modulárního automatu OMRON SYSMAC. V textu diplomové práce autor nejprve uvádí popis komponent a základní funkce tvarovacího stroje. Následuje popis návrhu hardware řídicího modulu, který se skládá ze tří samostatných DPS s tím, že jádro řídicí části je tvořeno CPU ARM Cortex M3. Dále práce prezentuje návrh 8-mi bitové DO karty a popis softwarového vybavení řídicího modulu. Nakonec se autor věnuje návrhu PC aplikace pro potřeby obsluhy tvarovacího zařízení. Zadání, dle mého názoru, po stránce odborné i časové zcela vyhovuje nárokům kladené na diplomové práce a diplomant splnil všechny jeho požadavky, přičemž si dovoluji vyzdvihnout fakt, že musel prokázat poměrně vysokou úroveň znalostí a dobrou orientaci v dané oblasti. Autorem zvolená koncepce je, dle mého názoru, správná. Popisná část odpovídá svojí hloubkou i kvalitou náročnosti práce. Pokud lze v práci objevit nějakou slabinu, tak bych ji spatřoval v návrhu přívodní napájecí části (viz. dotazy), který by si zasloužil být trochu promyšlenější. V praxi se totiž lidé chovají často ne zcela logicky. Upozornil bych také na nekonzistentnost informací mezi textem (str.22) a schématem (str.25). V textu je uvedeno použití unipolárního transilu, ale ve schématu je uvedeno označení P6SMB36CA, což je bipolár. Po formální stránce, práce je sestavena v logickém sledu, rozsah kapitol odpovídá jejich důležitosti, grafické doplňky jsou na výborné úrovni. Překlepy se v textu práce vyskytují velmi zřídka a nesnižují její celkovou úroveň. Malou poznámku bych měl k diplomantovi ohledně skladby vět. Velmi často je na škodu věci, když se jednou větou vyjadřuje příliš mnoho myšlenek. Má to za následek vynechané sloveso či špatnou interpunkci a zamlžení nosné informace. V praxi pak dochází ke špatné interpretaci sdělovaných skutečností a vzniku zbytečných konfliktů. Příklad je na str.13, kapitola 2.2. Soudě dle přiložených literárních pramenů, na které se autor ve své práci odvolává, myšlenky a postupy v předloženém díle použité, jsou prací autora. Celkově si dovoluji tvrdit, že diplomant odvedl velmi kvalitní práci a tudíž předložená práce svědčí o inženýrských schopnostech diplomanta.

95

eVSKP id 52505