POLIAK, D. Diferenciální kladkostroj [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Malášek, Jiří

Po minimálním úvodu následuje přímo výpočtem technický návrh. Rovnice kapitoly 1.2 postrádají odkazy na literaturu. Dále následuje celá řada vhodných pevnostních i technických výpočtů, kvalitně provedené 3D modely a návrhy detailů. Podmínka samosvornosti str. 12 je pouze příliš jednoduše uvedena, účinnost řetězové kladky je velmi složitá problematika. Autor v práci provedl velmi podrobný silový a pevnostní rozbor konstrukce tohoto kladkostroje. Konstrukce a výkresová dokumentace je strohá a kvalitní, hák by mohl mít uvedeny ještě dvě až tři důležité připojovací kóty. Drsnosti povrchu i úchylky tvaru jsou u kladky dolní kladnice dosti předimenzovány. Autor prokázal solidní výpočtové i konstrukční schopnosti.

Pokorný, Přemysl

Předložená práce se zabývá konstrukčním návrhem diferenciálního kladkostroje. Zpracování práce vzbuzuje značně rozporuplné pocity. Student se při zpracování dopustil řady pochybení. K práci mám zejména tyto výhrady: - u převzatých hodnot nejsou citovány zdroje (není vůbec jasné na základě jakého předpisu je výpočet proveden) - na str. 10 student tvrdí, že vliv působení vrubů je malý a bude v práci zanedbán - tzv. "dovolené hodnoty napětí" jsou získany značně pochybným způsobem - zcela nesmyslně má hodnota mezního tlaku pro výpočet otlačení opakovaně vyšší hodnotu než mezní hodnoty od napětí v ohybu (hodnoty všech napětí ve výpočtu s výjimkou otlačení mají velmi nízké hodnoty - tj. výsledek je akceptovatelný) Celkově má práce uspokojující úroveň. Práci doporučuji k obhajobě.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry E