KUDÝN, D. Odlitky ze slitin TiAl pro turbodmychadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Zemčík, Ladislav

Bakalářská práce se zabývá velmi aktuální problematikou, kterou aplikace odlitků z titan aluminidů beze sporu představuje. Práce je zpracována v rozsahu 31 stran na základě 36 literárních pramenů, obsahuje 32 obrázků a 2 tabulky. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž první je věnována představení titan aluminidů, jejich chemickému složení, struktuře a vlastnostem. Druhá kapitola shrnuje oblasti využití titan aluminidů s důrazem na odlévání odltků turbínových kol turbodmychadel. Kapitola třetí obsahuje popis metod přípravy výchozího vsázkového materiálu pro odlévání odlitků a rozbor technologie tavení slitin TiAl a odlévání odlitků včetně popisu užívaných agregátů a žárovzdornin. Práce je zpracována na velmi dobré úrovní po stránce obsahové i formální. Student prokázal schopnost orientovat se na základě studia literárních pramenů v poměrně složité problematice, jakou odlévání odlitků ze slitin TiAl představuje. Práci proto doporučuji k obhajobě.

Malec, Silvestr

Předložená bakalářská práce je členěna do čtyř kapitol, z nichž první tři shromažďují informace a poznatky o materiálu TiAl, o jeho využívání pro výrobu odlitků turbínových kol turbodmychadel, nízkotlakých turbín, ventilů spalovacích motorů. Je uvedeno i použití v medicíně. Jedna kapitola je věnována zkušenostem s výrobou TiAl slitin a odlévání odlitků z nich. Jsou uvedena specifika přípravy slitin, jejich tavení a odlévání. V závěrečné kapitole autor stručně leč výstužně shrnuje nejdůležitější zkušenosti s výrobou a aplikací turbínových kol. Práce je sestavena přehledně, vzhledem k tématu zadání je dostatečně obsáhlá. Autor použil k jejímu vypracování 36 zdrojů, 32 obrázků a 2 tabulky dokreslují údaje v textu. Ze zpracování předložené práce je cítit lehkost a suverenita, se kterými autor pracoval.

eVSKP id 115971