SMILEK, J. Chůze jako alternativní zdroj elektrické energie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Hadaš, Zdeněk

Předkládaná práce se zabývá problematikou energy harvestingu pro generování elektrické energie z lidské chůze. Bylo provedeno vlastní měření zrychlení na různých částech lidského těla během chůze a vypracována energetická rozvaha, která jednoznačně určuje možnosti získávání elektrické energie během lidské chůze. Byly analyzovány dostupné zdroje této energie a na základě energetické analýzy a simulačního modelování vytvořeno několik koncepčních návrhů vibračního generátoru. Student pracoval samostatně a prokázal vysokou úroveň mechatronických znalostí a dovedností a postupoval systematicky při řešení cílů zadání. V předkládané práci je simulačně modelována varianta konstrukce takového zařízení a pro zjednodušení jsou v modelu zavedeny určité předpoklady, které byly poté zpětně analyzovány. Velikost magnetické indukce u konstrukce magnetického budicího obvodu se díky MKP modelu magnetického pole ukázala oproti původnímu předpokladu nedostatečná, což vedlo k vytvoření dalších koncepcí konstrukce takového zařízení. Tyto komplexní výpočtové analýzy mechatronických soustav jsou nad rámec bakalářské práce a student prokázal velký přehled a profesní vyzrálost. Práce je na vynikající úrovni po všech směrech a je možno v práci pokračovat v rámci diplomové práce a zcela dokončit vývoj takového zařízení, které bude generovat užitečnou energii během chůze.

Hejč, Tomáš

Práce se zabývá problematikou využití chůze jako alternativního zdroje elektrické energie. Samotný text je členěn do šesti kapitol. Autor ve třetí kapitole velmi vhodným způsobem uvedl rešeršní studii na danou problematiku. Praktická část práce začíná pátou kapitolou, kde autor na základě úvah a měření vybral vhodné umístění pro uvažovaný generátor. V šesté kapitole autor popisuje návrh zvoleného řešení zakládající se na předchozí úvaze. Přestože dojde k závěru, že stávající řešení je nevhodné navrhl další dva způsoby možné koncepce generátoru, u kterých bohužel nedojde z hlediska času k početnímu ověření. Dle mého názoru autor prokázal výbornou schopnost vhodně a logicky reprezentovat výsledky a u vzniknutých komplikací vyvozovat závěry a jejich následné řešení. Závěr práce shrnuje splněné cíle zadání a nabízí prostor pro další studii v této oblasti. Práci hodnotím velmi kladně a tímto ji samozřejmě doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 37631