PŘÍHODA, V. Článkový dopravník pro dopravu výlisků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Škopán, Miroslav

V úvodní kapitole je provedena rešerše zaměřená na problematiku článkových dopravníků – spíše z obecnějšího hlediska. V této části však postrádám vlastní názor studenta na vhodnost uváděných variant pro jeho vlastní konstrukční návrh. V kap. 2 je proveden odůvodněný konstrukční návrh, který v řadě částí vychází z dosavadních konstrukčních zkušeností studenta. Na to navazuje výpočtová část – návrh pohonu a pevnostní kontrola některých vybraných částí. Výpočet dopravníku je proveden podle zrušené (ale dosud běžně užívané) ČSN 26 3502 Článkové dopravníky. Základy výpočtu. (Zrušeno v roce 2002). Na tuto skutečnost však měl autor upozornit ve své práci. Návrh samotného motoru a převodovky je značně zjednodušený. Navrhovaný motor DRN63M4 jsem nenalezl v dostupném katalogu SEW, ve velikosti 63 je nabízena pouze verze DR63 (bez IE klasifikace). Při návrhu není zohledněna možná dynamičnost zatížení apod. Při volbě převodovky nebyl dodržen postup volby dle doporučení výrobce (např. zohlednění servisním faktorem). V další části se věnuje pouze pevnostní kontrole hnacího systému (hřídel, pera, ložiska), rámová konstrukce dopravníku s ohledem na svoji robustnost není kontrolována. Výkresová dokumentace je v rozsahu daném zadáním, ale obsahuje některé drobné chyby (viz níže). Práce je zpracována pečlivě a je logicky a přehledně členěna. Dle řešené problematiky a s ohledem na svůj charakter má přiměřený rozsah. Mimo výše uvedeného je však v ní i několik dalších drobných nedostatků spíše formálního charakteru. Konkrétně se jedná o: - drobné gramatické chyby (např. str. 10, 3. odst.), - občas nevhodné technické názvosloví (např. „jekl“, „cvaknutí dílu“ apod.), - v rovnici 29 je u síly FB překlep, - chybné provedení řezů a šrafování na podsestavě hnací stanice, chybějící některé osy, - na výkrese sestavy neodpovídá měřítko kótovaným rozměrům (udávané měřítko 1:5, skutečné 1:10), chybějí některé osy. Předložená práce má i přes řadu výše uvedených připomínek celkově solidní úroveň a je v souladu se zadáním. Vojtěch Příhoda tak ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost samostatné práce či pokračování v dalším stupni studia. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Malášek, Jiří

Úvodem technické zprávy je vhodná rešerše, tento dopravník má často články v podobě žlabu obdélníkového průřezu dle obr. 4, čož by mohlo být zmíněno. Dále autor postupně volí konstrukční řešení dopravníku správně pokud to lze z nakupovaných celků. Následuje řada základních orientačních technických výpočtů. Na výkrese sestavy chybí poměrně dost důležitých kót, chybí poloha vstupu a výstupu materiálu a chybí technické parametry, konstrukční uzly jsou celkem detailně promyšleny. Názvy šroubů, matic, podložky v rozpisce jsou nesprávné, uvádí se název pouze šroub, rozměr, norma, počet, hmotnost, nic víc. 3D modely a konstrukce stroje je celkově solidní, velmi nesprávný a v podstatě informačně zbytečný je šrafovaný celek řezu A -A u výkresu hnací stanice.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 116174