PÁNEK, O. Metody topologické optimalizace mechanicky namáhaných konstrukcí a jejich aplikace u prutových soustav [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Ševeček, Oldřich

Předložená bakalářská práce se zabývá studiem metod topologické optimalizace a jejich aplikací na prutové soustavy. Cílem práce bylo tyto metody nastudovat, popsat a vybrané z nich aplikovat na topologickou optimalizaci zvolené, mechanicky zatížené, prutové soustavy. Veškeré definované cíle práce byly splněny, oceňuji zvláště, že student zvládl zpracovat uvedenou topologickou optimalizaci kompletně jak v prostředí MATLAB (s využitím ručně naprogramované metody konečných prvků) tak zvládl dosažené výsledky ověřit i v prostředí softwaru ANSYS s využitím jazyka APDL (což bylo již nad rámec původně definovaných cílů práce). Student při řešení pracoval samostatně, pravidelně postup prací konzultoval s vedoucím práce a prokázal velmi dobrou schopnost práce s cizojazyčnou literaturou, z níž čerpal jak v rešeršní tak praktické části. S přístupem studenta k řešení problému i ke zpracování celé bakalářské práce jsem byl celkově spokojený, a i přes drobné nedostatky v oblasti stylizace a formulace některých pasáží a poznatků, hodnotím jeho práci výslednou známkou „A“ a doporučuji ji k obhajobě.

Lošák, Petr

Bakalářská práce se zabývá velice aktuálním tématem – optimalizaci topologie. V úvodních kapitolách jsou přehledně popsány nejpoužívanější metody. Následuje kapitola popisující aplikaci vybraných metod na zvolené struktury. Pozitivně hodnotím porovnání jednotlivých metod a uvedení jejich výhod a nevýhod v kapitole 4.1 Páce je na odpovídající úrovni jak po grafické stránce, tak i po jazykové stránce. Oceňuji, že vše je napsáno jasně a stručně. V textu se sice občas objevují drobné nepřesnosti, ale nejedná se o zásadní chyby. Student splnil všechny body zadání. Celkově je práce na odpovídající úrovní. Doporučuji jí k obhajobě a navrhuji hodnocení stupněm A/velmi dobře.

eVSKP id 116238