ŘEZÁČ, V. Výfukové potrubí pro motor o objemu 600 ccm [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Svída, David

Bakalářská práce pana Vojtěcha Řezáče se zabývá výfukovým potrubím motocyklového motoru o objemu 600ccm. Zadání práce vychází ze studentovy iniciativy a zájmu o danou problematiku. Student k řešení své práce přistupoval velmi svědomitě s cílem porozumět konstrukci a souvislostem funkce spalovacího motoru. Mimo rámec bakalářského studia si osvojil metody matematického modelování spalovacího motoru a postupně provedl analýzu všech navrhovaných variant a modifikací výfukového potrubí. Všechny body zadáni byly splněny a práci doporučuji k obhajobě.

Beran, Martin

Bakalářská práce studenta Vojtěcha Řezáče se zabývá výfukovým potrubím pro motor o objemu 600ccm. V úvodní části student popisuje koncepci a konstrukci zvoleného spalovacího motoru. Text je sice stručný, ale naprosto dostačující. Kapitola 2.1 (PV-Diagram) je zbytečná, protože pouze popisuje obecně známé skutečnosti bez jakýchkoli čísel a souvislostí s použitým motorem. Další kapitoly jsou naopak velmi podrobné a popisují nejprve obecně, potom konkrétně varianty analyzovaných výfukových potrubí. V kapitole 7 se student věnuje tvorbě dostupného matematického modelu spalovacího motoru, na kterém jednotlivé konstrukce analyzuje a porovnává. Je nutné ocenit, že tvorba takového komplexního matematického modelu je nad rámec obecného bakalářského studia a student prokázal, že se v dané problematice dostatečně orientuje. Kapitola 8 se věnuje analýze samotných výsledků. Stejně jako předchozí kapitola je i tato velmi pečlivě zpracovaná a co je cennější, tak obsahuje hodně osobních závěru a zamyšlení. Tím student prokázal, že má dostatečnou schopnost interpretovat dosažené výsledky a využit v praxi. Práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 116512