MIKL, M. Návrh horizontálního štípacího zařízení na dřevo [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Pokorný, Přemysl

Student se ve své práci zabývá konstrukčním návrhem horizontální štípačky dřeva. V úvodní části práce je zpracována rešeršní studie štípacích zařízení. Následující část práce popisuje řešení hydraulických obvodů použitých ve vlastním konstrukčním návrhu. Navazující kapitola je věnována výpočtům rámu štípačky. V závěru práce je provedena konrola štípatelnosti. Práce je zpracována poměrně pečlivě a přehledně (až na překlep v tab. 5). Celkově má práce výbornou úroveň a je v souladu se zadáním. Pan Marek Mikl ve své práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a schopnost budoucí samostatné práce. Práci doporučuji k obhajobě.

Hloušek, David

V bakalářské práci je provedeno rozsáhlé rešeršní pojednání o štípačkách na dřevo z různých hledisek – pohonu, mobility, polohy, aj. Následně jsou zde popsány způsoby štípání polen včetně různých typů břitů a mříží. Druhá kapitola práce se zabývá výpočty hydrauliky, návrhem hydraulického obvodu i ovládání. Druhá část se zabývá návrhem podávacího zařízení taktéž poháněný hydraulicky v rámci jednoho obvodu. Třetí kapitola se zabývá kontrolou rámu, která je svařovaná z plechů. Výpočty jsou přehledné a dobře logicky uspořádané. V závěrečné kapitole jsou zde provedeny kontrolní výpočty odkazující se na platnou ČSN normu, autor práce k tomuto návrhu používá oporu z jiných fakult, zabývajícími se dřevinami. Práce má velmi dobrou logickou posloupnost a je velmi dobře přehledná, i když je přítomno několik drobných překlepů – str. 23 jsou zde špatně uvedené tlaky čerpadel. Z hlediska formálního či grafického charakteru jsou zde obrázky, grafy, schémata ve velmi dobré kvalitě. Tuto práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 116679