ŽENATÝ, S. Náhrada dálkového tepla z fosilních paliv energií z odpadu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Putna, Ondřej

Autor hodnocené práce se zabývá problematikou náhrady dálkového tepla energií z komunálního odpadu, konkrétně se zaměřuje na zhodnocení ekonomického i environmentálního hlediska prostřednictvím úspory produkce skleníkových plynů. V úvodní části autor popisuje možné varianty nakládání s odpady a příslušnou legislativu. V hlavní části práce je pak popsán optimalizační nástroj vyvinutý na ÚPI, pomocí něhož následně autor provádí případovou studii. Do kontextu jsou dány úspory provozních nákladů a úspory emisí CO2eq při integraci zařízení energetického využití odpadů do existující sítě centrálního zásobování teplem. Celkově je práce z hlediska obsahu logicky a přehledně členěna, vytknul bych pouze mírně nerovnoměrný důraz na některé kapitoly v kontextu zaměření celé práce. Kladně hodnotím autorovu samostatnost a zejména proniknutí do řešené problematiky v průběhu jejího zpracování.

Smejkalová, Veronika

Předložená bakalářská práce se zabývá dodávkou tepla s využitím energie z odpadů s cílem omezit využívání fosilních paliv. První část textu je věnována uvedení do problematiky odpadového hospodářství, autor se zabývá aktuální situací nakládání s odpady. Pozornost je věnována zejména nakládání s komunálním odpadem, kde jsou přiblíženy jednotlivé metody zpracování tohoto typu odpadu. K posouzení zvolené sítě centrálního zásobování teplem (CZT) byl využit optimalizační nástroj vyvíjený na ÚPI. Autor si osvojil práci s tímto nástrojem, který je implementován v systému GAMS s uživatelským rozhraním v MS Excel. V případové studii autor analyzuje vybranou síť CZT s využitím zmíněného nástroje. Tuto část věnovanou případové studii považuji za stěžejní v rámci celé práce, kde autor zúročuje své nabyté poznatky. Případová studie by si však zasloužila detailnější uvedení do problematiky, popis výchozí situace a zhodnocení výstupů z pohledu investora. Drobné nedostatky textu lze shledat v práci se zkratkami, v některých případech nebyly zkratky po zavedení znovu používány. Dále by bylo vhodné sjednotit formát citací. V celkovém pojetí je práce kvalitní, psána srozumitelně. Práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B

eVSKP id 116852