ŠPERL, V. Robotizovaná pracoviště pro technologie svařování s důrazem na periferní zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Knoflíček, Radek

K obhajobě předložená BP byla ve smyslu zadání rešeršní prací, což neznamená, že by neměla vyčerpávajícím způsobem odpovědět na jednotlivé body zadání. Což se stalo, až na bod "Analýza současného sortimentu součástek a dílců, vhodných pro robotické svařování". Tento bod jako vypracovaný postrádám. Do budoucna by i více prospěla systematická práce a podrobnější práce se zdroji, i zahraničními. Po odborné stránce nemám závažných námitek ani výhrad. Jazyk BP je vyspělý. V závěru mohla být i hlubší zmínka o ekonomické návratnosti zavádění robotů do výroby.

Kočiš, Petr

Předložená bakalářská práce se zabývá rešerší robotizovaných pracovišť na technologii svařování. Kapitola úvod obsahuje obecné informace o zařazení bakalářské práce do dané oblasti průmyslu. Kapitola 2 je zpracovaná velmi dobře. Stručně je zde vymezen pojem "robot" z několika zdrojů, rozdělení robotů první, druhé a třetí generace a taky vysvětlení rozdílu mezi manipulátorem a robotem. Kladně hodnotím, že se autor příliš nezabýval kinematikou polohovacího ústrojí robotů z teoretického hlediska jako kombinace translačních a rotačních kinem. dvojic a rozdělení na základní a odvozená uspořádání. Jsou zde pouze uvedeny základní typy pracovních prostorů vzhledem k základnímu kin. řetězci. Na druhou stranu zde postrádám zmínku o SCARA kinematice nebo kinematice čtyřosých paletizačních robotů. Ačkoliv kapitola 3 je zezačátku zpracována kvalitně, zhruba od podkapitoly 3.2.2 je příliš stručná a je zde patrná snaha kompenzovat tuto stručnost velkými obrázky, které zabírají více než polovinu stránky a měly by být v příloze. Kapitola 4 je poměrně zdařilá, ale opět by bylo vhodnější některé obrázky, jejichž přítomnost jinak velmi chválím, protože vhodně doplňují zpracovaný text, přesunout opět do příloh. V kapitole 5 bych čekal největší přínos bakalářské práce. Tato část je od podkapitoly 5.4 zpracována velmi povrchně. V bakalářské práci chybí technicko- ekonomické zhodnocení, které je požadované v cílech zadání. Co se týká formální stránky, až na hlavní kapitoly, které by měly začínat na nové stránce, nemám co vytknout.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D

eVSKP id 116993