GRUBER, J. Moderní přeplňované benzínové motory [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Dundálek, Radim

Bakalnt si pro svou bakalářskou práci zvolil téma týkající se přeplňování benzínových spalovacích motorů. Autor se nejprve krátce věnuje emisím a emisním normám. Dále poměrně obsáhle uvádí typy pohonných jednotek. Následující kapitola se již plně věnuje metodám přeplňování pomocí turbodmychadel nebo kompresorů a je následována downsizingem, kapitolou popisující palivový systém a zařízení pro snížení emisí škodlivin ve výfukových plynech. Kladně oceňuji velké množství uvedených informací. Na druhou stranu při tom také spatřuji jistý odklon od zadaného tématu, co je samozřejmě na úkor původního zadání. Student ale prokázal naplnění cílů závěrečné práce. Bakalářská práce splňuje po obsahové i formální stránce požadavky a proto ji doporučuji k obhajobě.

Janoušek, Michal

Jakub Gruber má ve svojí bakalářské práci popisovat trendy ve vývoji moderních zážehových motorů, bohužel práce není vhodně strukturována, jelikož samotnému popisu konstrukce zážehového motoru je vyhrazena pouze malá část, která je navíc velmi obecná. Velká část práce se zabývá elektromobilitou a hybridním pohonem, což nesouvisí s tématem práce. V pasážích věnujících se samotnému tématu se vyskytuje řada nepřesností a chyb, které jsou způsobeny nevhodným výběrem literatury, ze které autor čerpá. Jmenujme například v kapitole 3.1.1. uložení rotoru turbodmychadla pomocí jehlových ložisek nebo v kapitole 5.3.2. kde autor uvádí axiální vstřikovací čerpadlo jako příklad konstrukčního uspořádání vysokotlakého vstřikovacího čerpadla zážehového motoru. Populární články na automobilových serverech obsahují řadu nepřesností a nevhodných formulací. Přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 117101