OŽANA, L. Letiště pro všeobecné letectví – základní legislativní požadavky na jeho zřízení ve vybrané lokalitě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Chlebek, Jiří

Práce je rozvržena do osmi základních kapitol, včetně úvodu a závěru. V úvodní části autor definuje danou problematiku a základní pojmy. Následuje část věnující se kritériím podstatným pro výběr vhodné plochy pro letiště. Ve třetí kapitole se autor stručně věnuje jednotlivým krokům směřujícím k výběru vhodné plochy a specifikacím jejich jednotlivých chrakteristik, včetně požadavků na posouzení vlivu na životní prostředí a otázkám spojeným s územním plánováním. Ve čtvrté a páté kapitole se autor věnuje vymezení požadavků na vybavení letiště a provoz letiště. V šesté části pak zjednodušeně definuje požadavky a postup schvalování provozu letiště. Sedmou kapitolu autor pojal jako aplikaci jednotlivých předchozích požadavků na reálnou plochu. Práce, přestože mohla proniknout do větší hloubky dané problematiky, splnila cíle zadání. Autor se však nevyhnul při zpracování samotného textu některým drobným nedostatkům (v oblasti pravopisné a stylistické, v nekompletnosti seznamu zkratek, nejednotnosti citací a v neposlední řadě v nižši kvalitě obrazových příloh). Přes výše uvedené výtky práci doporučuji k obhajobě.

Vlastní přínos a originalita D
Samostatnost studenta při zpracování tématu C

Šplíchal, Miroslav

Úkolem autora bylo zpracování analýzy platné legislativy upravující podmínky, za kterých lze zřídil letiště určené pro všeobecné letectví a jejich ukázková aplikace na vzorovou lokalitu. Tento úkol autor ve své práci, byť s výhradami, splnil. Vlastní struktura práce není autorem volena příliš šťastně, neboť analýza předpisů ovlivňující zřízení letiště, požadovaná zadáním, je provedena spíše okrajově a to v rámci celé práce. S ohledem na požadavek zadání by bylo vhodné zpracovat podrobnou analýzu již úvodu práce. Tím by také podstatně vzrostla hodnota práce pro případné další zájemce o tuto problematiku. Autor v práci také věnuje poměrně hodně prostoru hledání vhodné lokality pro zřízení letiště, kdy řada těchto lokalit již z principu nevyhovuje. Tento prostor mohl být účelněji využit, například k popsání procesu, kterým je možné letiště zřídit ve vyhovující lokalitě. Rovněž problematika územního plánování a řešení pozemkové problematiky není v práci dostatečně rozvedena, přitom jde o zásadní aspekty při zřizování letiště. Grafická úroveň odpovídá požadavkům kladeným na závěrečné práce. V práci se místy objevují drobné typografické prohřešky.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 117372