PRŮŽKOVÁ, K. Recyklační závody v České republice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Gregor, Jiří

Kateřina Průžková se zabývala ve své práci recyklačními závody vČeské republice. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části – teoretickou a praktickou. Vteoretické části byl přehledně popsán legislativní rámec, informace o odpadovém hospodářství a stručný přehled systémů sběrů odpadů v ČR. Klíčovou částí práce, vteoretické části, je detailní popis recyklace papíru, plastu a skla. Autorka práce se zabývala i přehledem firem, které se danou problematikou zabývají a vytvořila přehledové tabulky. Důraz byl kladen zejména na zpracování plastů. Vpraktické části byla posouzena materiálová a energetická náročnost regranulační linky pro tři stanovené scénáře srozdílnou pracovní dobou. Zvýsledků je patrné, že náklady na výrobu regranulátu jsou řádově kolem 5,5 Kč/kg. Vrámci této kapitoly mám drobnější výhradu ke zpracování scénaře č. 2, vyhodnocení energetické náročnosti pro mycí linku (tab. 14), kde jsou chybně vyhodnoceny náklady. Scénář č. 2 má pracovat s12 hodinovou pracovní dobou, ale vtomto ohledu pracuje s8 hodinovou. Tato chyba se objevuje pouze u mycí linky, vdalších částech je již scénář č. 2 zpracován vpořádku. Tento nedostatek se projevuje na celkovém vyhodnocení scénáře č. 2. Vrámci obhajoby doporučuji tento drobnější nedostatek přepracovat a prezentovat správné hodnoty. Celková práce je kvalitně zpracovaná, obsáhlá a doporučuji sjednocení formátování tabulek, aby vcelé práci byly jednotné. Přes výše popsaný drobnější nedostatek práci hodnotím jako kvalitní, doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm B – velmi dobře.

Kropáč, Jiří

Téma práce pokrývalo velmi rozsáhlou problematiku recyklace různých skupin komunálního odpadu, proto se studentka za účelem vypracování analýzy seznámil s velkou řadou technologických postupů a souvisejícími aspekty odpadového hospodářství. Oceňuji zejména aktuální popisy vycházející z velkého množství různorodých zdrojů informací. V práci se sice na několika místech vyskytly méně jasná slovní spojení a nevhodně formulované nadpisy (například kap. 3.1.2 „Využití skla jako odpadu“), ale celkově z provedení práce převládá dobrý dojem. Na vysoké úrovni je přehlednost a především rozsah zpracování celé práce. Výstupem jsou konkrétní a podložené poznatky. Rozsáhlý popis možností nakládání s materiálově využitelnými komunálními odpady je navíc doplněn technicko-ekonomickým posouzením nákladů recyklační linky na plast, ve kterém se sice vyskytly menší nepřesnosti, ale výsledky výpočtu i tak poskytují hodnotné a dále využitelné informace. Zadané cíle byly splněny v plném rozsahu. Celkově práci hodnotím kladně a navrhuji známku B – velmi dobře.

eVSKP id 117538