KŘIVÁNEK, T. Zadní odpružení motokrosového motocyklu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Janoušek, Michal

Bakalářská práce je zaměřena na popis konstrukce zadního odpružení motokrosového motocyklu. Téma je pojato poměrně povrchně s řadou nepřesností, kdy například systém odpružení Pro-Link je uváděn i u jiných výrobců než je Honda, byť jde o obchodní název chráněný ochrannou známkou. Práce je rešeršního charakteru, nicméně při jejím vypracování bylo použito pouze 14 zdrojů. Například v pasáži kde autor popisuje konstrukci zadního tlumiče pérování popisuje konstrukci používanou u horských kol, která se od konstrukce používané u motocyklu liší. V závěrečné kapitole autor popisuje porovnání poměru přepákování motocyklu KTM a Suzuki, bez bližšího popisu jak byly hodnoty uvedené v grafu naměřené. V příloze práce je uveden zdvih tlumiče pérování s přesností na setiny milimetru, což bez popisu použité metody měření působí nedůvěryhodně. Student se za celý akademický rok nezastavil na konzultaci, takže nebylo možno jeho postup při řešení a použité metody korigovat. Přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Práce s literaturou včetně citací E

Prokop, Aleš

Bakalářská práce pana Křivánka je rešeršního charakteru a popisuje konstrukční systémy zadního odpružení terénních motocyklů. Způsob zpracování práce se jeví spíše jako povrchní bez hlubšího zájmu o problematiku. Například v kapitole 1.2.1 autor uvádí, že systém Pro Link je používán více výrobci, byť jde o registrovanou obchodní značku firmy Honda. V dalších pasážích se autor obecně věnuje popisu odpružení a tlumení, kde v kapitole věnované obecně pružicí a tlumicí jednotce používá jako příklad tlumič z horského kola, který se v mnoha detailech od tlumičů používaných na motocyklech odlišuje. V kapitole 6.3, kdy autor realizuje porovnání charakteristik přepákování motocyklů, chybí popis metodiky, podle níž došel k publikovanému grafu. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii E