FRANTIŠEK, J. Návrh a realizace VoIP ústředny pro komerční využití [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Student měl ve své bakalářské práci navrhnout a realizovat softwarovou VoIP ústřednu. Vzhledem na obsáhlost a náročnost vlastního řešení, byla použita už existující SW ústředna - Asterisk. Student dle zadání nainstaloval, nakonfiguroval a nastavil všechny dodatečné moduly včetne billingového. Aplikace byla odladěna, zoptimalizována pro použití konečnými uživateli v komerční sféře. Práci považuji za splněnou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | C | 35/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Student Jiří František měl ve své bakalářské práci navrhnout a realizovat softwarovou VoIP ústřednu a následně vytvořit či optimalizovat uživatelské rozhraní tak, aby bylo příjemné a srozumitelné i pro běžné uživatele. Pro realizaci ústředny použil hotový programový balík Asterisk s nadstvabvou A2Billing, které stáhl z Intenretu. Dle textu práce soudím, že dokázal ústřednu nainstalovat a zprovoznit. V práci však postrádám jakýkoliv vlastní přínos studenta. V textu sice popisuje, jak použít uživatelské rozhraní dodávané s Asteriskem, avšak žádné jeho úpravy či optimalizace neprovedl. Lze tedy říci, že celá studentova činnost spočívala v instalaci hotového softwaru, jeho prostudování a vytvoření pokusných řídicích souborů. Za normálních okolností bych studentovi navrhnul hodnocení Nevyhovující/F. Protože se však touto problematikou plně nezabývám, ponechávám konečné hodnocení na posouzení komise.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | F | 5/20 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | F | 0/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 40/50 | |
Formální zpracování práce | A | 10/10 |
eVSKP id 14101