HORÁK, D. Nízkopříkonový modul s termokamerou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Student splnil všechny body zadání v plném rozsahu a vytvořil funkční prototyp požadovaného zařízení. Hlavním výstupem práce je knihovna v jazyce C, kterou je možné snadno použít na platformě EDUkit využívané pro výuku v mechatronické laboratoři. Student vytvořil i demonstrační aplikaci v prostředí Matlab, včetně přehledného uživatelského rozhraní. Vypracovaný dokument je srozumitelný, ale obsahuje řadu nedostatků: nekonzistentní číslování rovnic, nevhodné rozdělování textu na koncích řádků a koncích stran, chyba u označení MSByte/kontrola. U delta komprese student zmiňuje lineární nárůst teploty, ten však může být pro daný typ komprese libovolného průběhu. Pravopisnou stránku nemohu posoudit, protože je práce psaná ve slovenštině. Student pracoval samostatně a docházel na pravidelné konzultace dobře připraven. Práci hodnotím jako velmi dobrou/B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Pan Horák se ve své práci zabýval testováním modulu s termokamerou včetně zprovoznění komunikace, nastavení vnitřních parametrů, komprimace a přenosu dat do PC. Teoretická část věnovaná principům bezkontaktního měření teploty a bezeztrátové kompresi dat je poměrně stručná. U kompresních algoritmů jsou zmíněny pouze dvě varianty. Celou polovinu práce pak tvoří popis práce s jednotlivými registry modulu, nastavení a výpočty parametrů. Vzhledem k tomu, že zde figuruje mnoho parametrů a vzorců, je tato část práce poměrně nepřehledná, k čemuž přispívá i nevhodné formátování a místy nejasné formulace. Následuje popis komunikace s mikrokontrolérem a následně vykreslování dat v grafické aplikaci na PC. Zde bych uvítal podrobnější popis knihovny pro práci s modulem a jejích funkcí, které by měl být schopný použít i uživatel bez předchozích zkušeností s tímto senzorem. Práce je zakončena testováním přesnosti měření v tepelné komoře a na vyhřívané podložce. Tuto část hodnotím kladně i proto, že měření nebylo explicitně součástí cílů práce. Navzdory výše uvedeným výtkám si myslím že student během řešení prokázal řadu znalostí z oblasti elektroniky, senzoriky či programování a splnil vytyčené cíle. Práci tedy při uspokojivém zodpovězení dotazů doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou C (dobře).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 117971