Kvalita zpracování výsledků B
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Závěry práce a jejich formulace B
Celkový přístup k řešení úkolů B
Využívání konzultací při řešení práce C

Dobeš,, Pavel

Diplomová práce Mgr. Kristýny Tučkové je uvedena stručným úvodem, ve kterém jsou ovšem shrnuty všechny podstatné informace potřebné k pochopení řešené problematiky. Autorka se ve své práci zaměřila na roli citrulinace histonových proteinů při regulaci tvorby prozánětlivých cytokinů lidskými neutrofily. Po obsahové stránce je práce logicky členěná a obsahuje jen minimum překlepů. Občas se však v práci vyskytují nešťastné formulace, jako např. na str. 44 nebo 47, kdy autorka píše „Tyto výsledky byly potvrzeny i experimenty provedenými v dalších výzkumných skupinách.“, při čemž je v dané části textu citována vždy pouze jedna práce. Nedobře také působí časté uvádění referencí až na konci odstavců. Citace je vhodné a správné dávat hned za konkrétní informaci v textu, ke které se vztahují. Formulace jako „Biron a jeho kolegové rovněž zkoumali…“ nepatří na začátek odstavce, ve kterém je práce sama citována až na samotném konci nacházejícím se na jiné straně (viz str. 40-41, reference 106). Největší slabinu předložené práce vidím v diskuzi dosažených výsledků a jejich porovnání s publikovanými studiemi. Autorka shrnuje vlastní výsledky s diskuzí a závěrem na deseti stranách, což je dle mého názoru pro tento typ práce spíše podprůměr. Diskuze je obvykle vyřešena v pár větách, omezuje se pouze na srovnání výsledků s jednou či dvěma jinými pracemi a chybí v ní finální zhodnocení výsledků, ze kterého by vyplynul hlavní přínos autorčina výzkumu. Vhodné by bylo doplnění závěru práce o schéma zobrazující provázání citrulinace histonů, produktů neutrofilů a vlastního působení ovlivněných cytokinů, aby bylo vidět, jaký mají posttranslační modifikace dopad na organismus. Metodika by měla být doplněna o kapitolu popisující statistické hodnocení získaných dat a popisky obrázků v úvodu musí vysvětlovat vše, co na obrázku je. Není mi např. jasné, proč je v legendě k obr. 3 kromě kyseliny chlorné vypíchnuta také de novo tvorba oxidu dusnatého. Zbytek dějů, které obrázek znázorňuje, v legendě vůbec uveden není. Kromě zmíněných připomínek je však práce Mgr. Tučkové na vysoké odborné úrovni a jednoznačně ji doporučuji k obhajobě. Na autorku mám následující dotazy:

Splnění požadavků zadání B
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků B