BECOVÁ, L. Měření parametrů lidského operátora [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Jirgl, Miroslav

Cílem diplomové práce sl. Becové bylo měření a vyhodnocení základních parametrů lidského operátora – řidiče při řízení simulovaného vozidla. K těmto účelům byl využit dostupný jednoduchý simulátor řízení vozidla implementovaný v prostředí MATLAB/Simulink. Úkolem diplomantky tak bylo seznámit se s konceptem simulátoru, rozšířit jej o možnost záznamu dat a na základě rešerše na téma hodnocení parametrů lidského operátora pak navrhnout a implementovat také vhodné scénáře pro jejich měření. Na těchto scénářích pak odměřila sadu řidičů, vyhodnotila data na základě vybraných metod a získané výsledky pak přehlednou a srozumitelnou formou prezentovala ve své práci. K řešení úkolu přistoupila zodpovědně a svědomitě, konzultace využívala v přiměřené míře. Výsledkem práce je tak jednak funkční platforma pro základní měření reakcí řidiče na vybrané vizuální podněty, jednak základní databáze dat a výsledků, získaných z měření sady řidičů, poskytující cenné informace o dynamickém chování člověka-řidiče. Z pohledu statistiky se samozřejmě jedná o poměrně malou skupinu lidí, což bylo způsobeno časovou náročností jednotlivých měření. Nicméně přínosem je v tomto ohledu zejména demonstrace využití popsaných metod pro další výzkumy v této oblasti. Formální stránka práce je, dle mého názoru, rovněž na poměrně dobré úrovni a rozsah práce je přiměřený. Drobnou připomínku mám jen k množství využitých literárních zdrojů. Diplomantka prokázala schopnost samostatné práce při řešení problémů a splnila všechny body zadání. Rovněž se dobrovolně přihlásila do soutěže Student EEICT, kde úspěšně prezentovala dosažené výsledky svojí práce. Práci tedy doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení 90b/A.

90

Jalovecký, Rudolf

Posudek je přiložen ve formátu pdf.