KUBEŠA, R. Návrh rekonstrukce části distribuční NN sítě včetně zpracování projektové dokumentace k provedení stavby [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Bátora, Branislav

Diplomová práce se zabývá problematikou návrhu rekonstrukce vedení NN a zpracováním projektové dokumentace pro provedení stavby. Práce je vhodně členěna do jednotlivých na sebe navazujících kapitol, ve kterých se v teoretické části autor věnuje legislativní stránce, požadavkům na projektanta a popisu použitých softwarových nástrojů. Praktická část je svým rozsahem i zpracováním na dobré úrovni. Student zde zpracoval kompletní DPS dokumentaci včetně souhrnné technické zprávy, výkresové dokumentace a rozpočtu stavby a plánu organizace výstavby. Vzhledem k realizaci stavby na území CHKO Beskydy je v práci podrobně řešena i ochrana životního prostředí včetně nakládání s odpady. K práci mám několik připomínek: - Seznam použitých zkratek není podle abecedy - Práce obsahuje větší množství překlepů, pravopisných chyb a chyb formálního charakteru (odkazy na tabulky a obrázky) - Seznam použití literatury neodpovídá požadavkům citačních stylů dle normy ČSN ISO 690. - Některé části výkresové dokumentace jsou nepřehledné a hůř čitelné -V práci postrádám doporučení autora ohledně udržitelnosti parametrů navrženého vedení do budoucna včetně plánu revizí. Přes výše uvedené nedostatky, práci považuji za kvalitní a lze konstatovat, že všechny body zadání byly splněny. Student svou práci konzultoval s vedoucím méně pravidelně a během diplomových seminářů prokázal požadovaný progres a dobrý přehled v problematice. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm B (80 bodů)

80

Wasserbauer, Vojtěch

Diplomová práce Radka Kubeši se zabývá problematikou projektování vedení nízkého napětí. V teoretické části práce student popisuje legislativní požadavky na projektanta, vlastnosti softwarů pro projektování NN vedení a postup výpočtů při návrhu tohoto vedení. Dále rozebírá jednotlivé části projektové dokumentace pro provádění stavby kabelového vedení NN. V praktické části práce autor uvádí současný stav sítě nízkého napětí v dané lokalitě a popisuje návrh její rekonstrukce. Nakonec je v diplomové práci uvedena kompletní projektová dokumentace včetně výkresové části. Diplomová práce je logicky strukturována a poskytuje kompletní přehled o projektové dokumentaci vedení NN. Hlavním přínosem je samotná projektová dokumentace pro provádění stavby. Úroveň diplomové práce je snížena výskytem gramatických chyb a nedodržením předepsané šablony pro tvorbu závěrečné práce. Především je v textu nevhodně odkazováno na tabulky, obrázky a jiné kapitoly. Styl těchto odkazů není v celém textu jednotný. Zároveň zde nejsou dodržena pravidla pro psaní technického textu. V diplomové práci se dále vyskytují další drobné chyby. V kapitole 4.1 se autor odkazuje na situační snímek v příloze A, který se v ní nenachází. Obrázky 3 a 4 jsou nevhodně umístěny a označení jednotlivých uzlů sítě je na nich nečitelné. V kapitole 5 se student odkazuje na materiály v jiné kapitole, ale neuvádí její číslo. Tabulky 11 a 16 mají nevhodný rozměr a přesahující okraje stránek. I přes výše uvedené formální nedostatky představuje tato diplomová práce vhodný materiál pro seznámení s tvorbou projektové dokumentace a především lze praktická část této práce použít k realizaci uvedené rekonstrukce sítě NN. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

83

eVSKP id 119192