ŠČEPKA, O. Měřící a řídicí systém pro tepelné čerpadlo [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Mastný, Petr

Předložená diplomová práce zpracovává problematiku řízení a monitoringu provozu tepelných čerpadel. V úvodní části je podrobně popsán princip funkce tepelných čerpadel a jejich možnosti využití. Podstata diplomové práce je zaměřena na tvorbu řídícího a monitorovacího systému na platformě LabView. Autor postupoval při řešení problematiky systematicky a samostatně. Vytvořený řídící systém je přehledný a umožňuje podrobný monitoring provozních parametrů tepelného čerpadla. Drobné nedostatky je možno vidět v grafickém zpracování výstupů, ale tyto nijak nesnižují celkovou, velmi dobrou, úroveň diplomové práce. Práci doporučuji k obhajobě.

95

Morávek, Jan

Diplomová práce Bc. Ondreje Ščepky se zabývá návrhem měřícího a řídicího systému pro tepelné čerpadlo. Úvodní část popisuje princip funkce tepelných čerpadel, základní rozdělení a využití. Rešeršní část je zpracována systematicky a přehledně. Následující kapitola se zabývá popisem stavu laboratorního modelu před modernizací, kterou autor následně využívá pro praktickou část práce, tedy automatizaci měření. Pro tyto účely musel autor významně upravit dosavadní zapojení a doplnit systém o další komponenty. Z prezentovaných výsledků je patrné, že autor prokázal manuální zručnost a systematičnost při realizaci zapojení. Jednotlivé senzory jsou označeny popiskem, označení jednotlivých vstupů karet je v práci přehledně zdokumentováno. Samostatnou kapitolou je řídící program sestavený v prostředí LabVIEW. Uživatelské rozhraní – „frontpanel“ je přehledné a intuitivní. Samotný „kód“ programu v blokovém diagramu odpovídá základním zkušenostem uživatele a místy není zcela efektivní/přehledný, nicméně je funkční. Autor dále z vytvořeného prostředí zkompiloval výsledný program do spustitelného exe souboru, což usnadňuje použití méně zkušenými uživateli. Práce je na velmi dobré úrovni, místy lze najít drobné překlepy a ne zcela technické formulace, které však významně nesnižuji odbornou úroveň práce. Autor čerpá z vhodné literatury a cituje použité informační zdroje. Práce splňuje všechny body zadání, doporučuji ji k obhajobě a hodnotím 92 b.

92

eVSKP id 119205