MICHALEC, J. Aprotické gelové elektrolyty s tetraalkylamonnými solemi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Sedlaříková, Marie

Bc. Juraj Michalec odevzdal diplomovou práci s Názvem „Aprotické gelové elektrolyty s tetraalkylamonnými solemi“. V práci měl za úkol prostudovat literaturu, zabývající se gelovými elektrolyty a iontovými kapalinami pro lithno- iontové akumulátory a superkondenzátory, a v praktické části připravit gelové polymerní elektrolyty na bázi metylmethakrylátu, změřit jejich vodivost a potenciálové okno a u gelových elektrolytů s nejlepšími výsledky připravit vzorky modifikované iontovými kapalinami. Zadání splnil jen částečně. Připravil gelové elektrolyty s tetraalkylamonnou solí v různém poměru, ale iontovými kapalinami už se nezabýval. Vyhodnocení výsledků je zcela nesrozumitelné. Např. Tab.2 nesděluje, co je „parameter“, chybí jednotky, „čas“ čeho a jednotky nejsou uvedeny, u měrné elektrické vodivosti je uvedena jednotka mS/c místo mS/cm, u pojmu „čas“ není jednotka ani čeho se čas týká. U obr. 25 chybí jednotky, v práci je mnoho překlepů a v teoretické části diplomové práci by měla být i zahraniční literatura. Pan Bc. Michalec pracoval intenzivněji až poslední měsíc, jinak občas reagoval na upozornění moje nebo ing. Polsterové, že by se měl věnovat práci, jen sliby, maximálně jednou konzultací. Komunikace a spolupráce s vedoucí práce byla nedostatečná. Vzhledem k uvedeným skutečnostem doporučuji doměření, doplnění, přepracování práce a její obhajobu v srpnovém termínu tohoto roku.

F
42

Veselkova, Iuliia

Diplomová práce studenta byla zaměřena na problematiku gelových polymerních elektrolytů na bázi methylmethakrylátu. Cílem práce bylo přípravit gelové polymerní elektrolyty s tetraalkylamonnými solemi a s iontovými kapalinami a následně porovnat jejích mechanické a elektrochemické vlastnosti. V teoretické části práce se student zabývá rozdělením elektrolytů, jejích vlastnostmi, charakterizací gelových elektrolytů a mechanismy, které jsou s touto oblastí elektrochemie spojeny, ale struktura této kapitoly je velmi neuspořádaná. V práci jsou dále popsány použité měřicí techniky, charakteristika a využití iontových kapalin. Pro řešení zadané problematiky Bc. Michalec prostudoval různou literaturu (22 odkazů), ovšem mohla být použita i zahraniční literatura, která rovněž poskytuje mnoho podnětných informací. Praktická část je na velmi nízké úrovni. Autor připravil 10 vzorků gelových elektrolytů s tetraalkylamonnou solí. Gelové elektrolyty modifikované iontovými kapalinami nebyly připraveny ani změřeny. V kapitole 4.4 nejsou správně uvedeny všechny jednotky fyzikálních veličin. Ve výpočtu látkového množství autor popisuje tetraalkylamonnou sůl, a pak v následující kapitole v tabulkách je uvedena sůl, kterou nepoužíval a to LiPF6. Dále v kapitole 4.7 v tabulkách není jasné, co znamená pojem parametr, a není správně uvedena jednotka iontové vodivosti. Na obrázku 25 nejsou popsány osy grafu. Z celkového hlediska předkládaná diplomová práce nesplňuje požadavky na diplomovou práci. Grafická a formální úroveň práce není na dobré úrovni. V textu se vyskytuje množství chyb, jako jsou například velké mezery mezi odstavci, opakování slov, špatné jednotky veličin a jejích označení. Student nesplnil zadání v plném rozsahu. Na základě uvedených připomínek nedoporučuji práci k obhajobě, doporučuji doměřit a přepracovat se stejným zadáním a odevzdat v srpnovém termínu tohoto roku.

F
40

eVSKP id 120262