ONDROUŠEK, J. Ekonometrický model cen bytů v Brně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Luňáček, Jiří

Autor zvolil pro svoji diplomovou práci netradiční téma, které patří zpracováním k těm obtížnějším. Pro vypracování je třeba nastudovat speciální ekonometrické a statistické postupy. Práce přináší hmatatelné výsledky využitelné jak v prostředí B2B tak i B2C. K práci mám následující připomínky: 1. Autor nezapracoval do modelu test homoskedasticiti a stacionarity. Předpokladem je to, že uvedená data vykazují trend a ten měl být tímto postupem odstraněn. 2. Autor netestuje model na autokorelaci. 3. Pokud existuje kauzální vztah proměnných, měl být měřen nejen korelační maticí ale i třeba Grangerovou kauzalitou. 4. Zásadní výtky mám k formálním a stylistickým náležitostem práce. Práce je psána v trpném rodě, ne ale v celém textu. Úvod cíl práce se obvykle nečísluje. Některé zde použité výrazy jsou hovorové, u diplomní práce se očekává využití potřebné terminologie.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Poláček, Tomáš

Práce je z mého pohledu inovativní a silně zaměřená na praktické využití. Bohužel postrádám nějakou teoretickou rešerši k danému tématu (zmínění jiné diplomové práce na podobné zaměření není podle mého dostačující), také vysvětlení proč si autor vybral dané statistické metody pro determinování predikce cen nemovitostí. I přes tyto, pro vědeckou práci, důležité nedostatky hodnotím stupněm velmi dobře z důvodu neordinérního tématu a vytvoření vlastního výpočetního nástroje. Doporučuji práci k obhajobě. Otázka k obhajobě: Na jakém základě autor vybral daný seznam proměnných pro výpočet?

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji D