LOFAJ, J. Dopady rozhodnutí vlády o zásahu do cenové tvorby jízdného v rámci osobní železniční dopravy, komparace ČR a SR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Bočková, Nina

Předložená diplomová práce splnila zadaný cíl. Po obsahové i formální stránce je zpracováná vyčerpávajícím způsobem. Řešení je výjimečné, inovační a postavené na reálných základech. Předloženou práci doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů A Autor přesně splnil cíl vytyčený v zadání diplomové práce
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Autor diplomové práce využil vhodné a adekvátní metody zpracování. Zvolený postup řešení shledávám jako výborný pro zvolené téma DP:
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Autor excelentně prezentuje zjištěné výsledky. Závěry, které publikuje v předložené DP jsou výsledkem jeho vlastního přístupu ke zpracování zvoleného tématu.
Praktická využitelnost výsledků A Závěry diplomové práce mohou být nejen podkladem pro případovou studii v předmětech Makroekonomie, Mikroekonomie, ale i dalších, které souvisejí s Ekonomikou podniku. Tato precizně zpracovaná analýza dopadu zásahu státu do tržní ekonomiky může být inspirativním materiálem i pro politiky, přijímající rozhodnutí, které ovlivňují nejen široké sociální skupiny, ale zasahují do základních principů tržního hospodářství.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Celkovou výbornou úroveň diplomové práce snižují nevhodně naformátované tabulky. Např. Tab. 15, str. 88 mohla být uvedena v mil. CZK, což by vyřešilo zalamování číselných hodnot.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Tomáš,, Gnap

Predložená diplomová práca, ktorá predkladá komparáciu a analýzu zásahov vlád Českej a Slovenskej republiky do vybraných dopravných politík a cenotvorby v rámci osobnej železničnej dopravy, jednoznačne splnila zadaný cieľ. Z hľadiska štruktúry, obsahu a použitých metód spracovania, považujem prácu za unikátnu a tematicky veľmi aktuálnu. Mám za to, že diplomová práca podobná tejto diplomovej práci témou, rozsahom, šírkou i hĺbkou záberu ako i použitím systematických analytických metód, nebola doteraz publikovaná. Autor predkladá komplexnú štúdiu jednotlivých dopravných opatrení v oboch krajinách, ktoré následne do detailov porovnáva z viacerých hľadísk, pričom kladie dôraz na ich ekonomické dopady, na podnikovú sféru, resp. vybraných dopravcov. Dopady oboch opatrení sú prezentované a vyčíslené veľmi prehľadným a presvedčivým spôsobom. Z diplomovej práce je evidentné, že autor musel zozbierať, naštudovať a následne precízne analyzovať veľké množstvo dát a verejne dostupných zdrojov, z ktorých vyvodil predložené závery. Vzhľadom na komplexnosť a rozsah danej problematiky, oceňujem autorovu odvahu, spôsob usporiadania jednotlivých kapitol, ich obsah a schopnosť interpretovať a vizuálne prezentovať dosiahnuté výsledky. Autor sa v práci zameriava na fakty a čísla, pričom objektívnym spôsobom pristupuje k pozitívnym aj negatívnym aspektom dopadov daných opatrení a necháva na čitateľovi, aby si vytvoril vlastný názor bez akýchkoľvek sugestívnych vyjadrení. Vzhľadom na absenciu akýchkoľvek komplexnejších štúdií v danej oblasti zo strany štátu, hmlisté vyjadrenia politikov a mieru populizmu, ktorý podobné opatrenia nevyhnutne sprevádza, analýzu a závery tejto práce považujem za výborné východiskové body pre prípadné ďalšie rozpracovanie v rámci ekonomickej štúdie s určitým časovým odstupom a detailnejším zameraním sa na jednu vybranú oblasť dopadov alebo prípadné doplnenie o dotazníkové šetrenie v rámci jednotlivých skupín populácie, ktorých sa vládne opatrenia týkajú. Za nedostatok práce resp. rušivý element, považujem až príliš zdĺhavo vypracovanú teoretickú časť (celkovo má diplomová práca 84 strán čistého textu), ktorá na čitateľa, znalého problematiky, pôsobí zbytočne unavujúco. Celkový výborný dojem z práce narúšajú niektoré, z formálneho hľadiska posudzované skutočnosti, napr. nejednotný vizuálny štýl spracovania niektorých tabuliek a absencia legendy v grafe č.1 na strane č. 62, čo však z obsahového hľadiska nijakým spôsobom neznižuje kvalitu výstupov práce a možnosť ich ďalšieho praktického využitia. Diplomovú prácu jednoznačne odporúčam na obhajobu.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B